سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : 69778
توصیه آیت‌الله علوی گرگانی به مراکز تخصصی مهدویت:

با مطالب شیرین و شیوا، امام زمان را به مردم معرفی کنید.

قم نيوز : آیت‌الله علوی گرگانی با هیئت اعضاء علمی موسسه آینده روشن دیدار کردند.
با مطالب شیرین و شیوا، امام زمان را به مردم معرفی کنید.
با مطالب شیرین و شیوا، امام زمان را به مردم معرفی کنید.
 به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی ظهرامروز در دیدار هیئت‌علمی موسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت)، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های این موسسه، اظهار کرد: ما به وجود امام زمان(عج) و حیات ایشان براساس دلایل قرآنی و روایی اعتقاد داریم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: روش زندگی امام از سه حالت بیشتر خارج نیست. اول باید حضرت ولی‌عصر(عج) دست به شمشیر باشد و با کشتن اهل باطل کارش را انجام دهد. دوم به ‌صورت عادی در بین مردم و علنی، زندگی کند که بخواهد تبلیغ دین بکند که در این صورت ایشان را به شهادت می‌رسانند و سوم، حالت خفاء (مخفی شدن در جامعه) است، یعنی ایشان زنده باشند و مدتی دست به شمشیر نباشند تا زمین خالی از حجت نشود که خفا بهترین راه برای بقای امام عصر(عج) تا زمان مقرر است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: طبق احادیث ائمه (ع)، نمی‌توان همه دلایل و حکمت غیبت را به مردم گفت. با این‌حال خداوند علت تأخیر در عصر ظهور را در بعضی از روایات از زبان امامان به ما گفته است.

وی خاطرنشان کرد: روایت است که امام زمان(عج) هفت سنت از انبیاء الهی را دارد: سنت حضرت آدم(ع) و نوح(ع) و ابراهیم(ع) و موسی(ع) و عیسی(ع) و ایوب(ع) و در آخر نیز سنت‌هایی از خود پیامبر اسلام(ص) با ایشان است.

آیت‌الله علوی گرگانی یادآور شد: وجود امام زمان(عج) از نظر روایات و اسناد برای ما پذیرفته‌شده است، البته متأسفانه امروزه برخی از مردم در این مورد به شک افتاده‌اند که باید آن را برطرف کرد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: حکمت جریان غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) نیز حکمت‌هایی مانند داستان حضرت خضر(ع) و حضرت موسی(ع) را دارد که بعد از ظهور مشخص می‌شود. اینجا‌ یکی از مصادیقی است که اهل شک و تردید غربال شده و از هم جدا می‌شوند و وظیفه شما به عنوان یک موسسه تخصصی این است که با مطالب شیرین و شیوا موضوع امام عصر را به مردم معرفی کنید.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: یکی از مسائلی که ما الآن به آن مبتلا هستیم، جریان اقتصادی و معیشت مردم و احتکار هست. از همه مردم ایران تقاضا داریم که به دنبال احتکار نروند و جامعه را دچار قحطی کاذب نکنند تا مردم در آرامش زندگی کنند. از تمام مردم می¬خواهم، عمل حرام احتکار را انجام ندهند تا مردم دیگر در فشار و اذیت قرار نگیرند.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcg7u93.ak9yu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما