جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 69863
منبع : خبرگزاری فارس
در گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین مطرح شد

تلاش دشمنان برای ضربه زدن به وحدت ایران و عراق

قم نيوز : در گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین، تلاش دشمنان برای ضربه زدن به روابط بین ایران و مردم عراق در زیارت اربعین مورد بررسی قرار گرفت.
تلاش دشمنان برای ضربه زدن به وحدت ایران و عراق/ حضور اهل سنت ایران در زیارت اربعین
تلاش دشمنان برای ضربه زدن به وحدت ایران و عراق/ حضور اهل سنت ایران در زیارت اربعین
به گزارش قم نیوز گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین پنجشنبه شب در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

رحیم آبفروش در ابتدای این گردهمایی با اشاره به خواسته فعالان عرصه اربعین اظهار کرد: منطقی ترین و به حق ترین و جدی ترین خواسته دلسوختگان اربعینی حذف ویزای دائمی بین ایران و عراق است، متاسفانه وقتی چنین مطالبه به حقی را بی پاسخ می‌بینیم، دلزده می‌شویم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص اربعین فرمایشات مهمی بیان کردند، ایشان فرمودند که دنیای اسلام نیازی عمیق به این پدیده عظیم دارد، کلامی به جز معجزه توصیف کننده اربعین نیست و ناسپاسی است که این فرصت عظیم را از دست بدهیم.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر افزود: مسؤولان ما باید با هر مسؤول خاطی که عزت و شرافت ملت ایران و بزرگ منشی زائران ایرانی را در مسیر اربعین خدشه دار می‌کند، برخورد داشته باشند، متاسفانه عده ای شرافت و عزت کشور را به بازی گرفته اند.

 

تلاش دشمنان برای ضربه زدن به وحدت ایران و عراق

آبفروش وحدت میان مردم ایران و مردم عراق را خاری در چشم دشمن دانست و تصریح کرد: ناآرامی‌ها در بصره در همان اتاقی طراحی شد که ناآرامی‌های دی ماه سال 96 در کشورمان را طراحی کرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) به قدرت مردم در ساحت حکومت اسلامی اعتقاد داشتند، بسیاری از مشکلات با مدد اهل‌بیت(ع) و اجتماع دلدادگان به اهل‌بیت(ع) حل خواهد شد.

 

ارتباط اربعین با ظهور امام زمان(عج)

حجت‌الاسلام والمسلمین ابو صمیر نیز در این مراسم با اشاره به حضور گسترده زائرین در اربعین حسینی اظهار کرد: 30 میلیون زائر از کشورهای مختلف جهان در زیارت امام حسین(ع) در ایام اربعین حضور پیدا می‌کنند و در توان هیچ دولتی نیست که از این زائرین پذیرایی کند.

وی ادامه داد: زیارت اربعین یک اتفاق عادی نیست و کسانی که در این ایام به زائرین خدمت رسانی می‌کنند، انتخاب شده اند و زیارت اربعین مانوری برای منتظران ظهور امام زمان(عج) است.

مسؤول عقیدتی سیاسی الحشد الشعبی در استان بصره عراق افزود: باید ارتباط قوی بین موکب‌های ایرانی با هیأت موکب‌ها در عراق به وجود بیاید تا فعالیت‌های مشترکی برای هم افزایی بیشتر در عرصه صورت بگیرد.

ابو صمیر محبت به امام حسین(ع) را نقطه مشترک بین مردم ایران و مردم عراق دانست و تصریح کرد: خون مردم این دو کشور با یکدیگر در میدان نبرد با تکفیری‌ها به هم‌آمیخته شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در قطع روابط بین مردم ایران و مردم عراق به هیچ نتیجه ای نمی‌رسند.

 

خدمت به زائرین خارجی در مرزهای ایران

سید احمد عبودتیان در بخش پایانی این مراسم با اشاره به خدمت به زائرین اربعین در ایران اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در پنج محور مرزی به زائرین خارجی اربعین خدمت رسانی شده است، بیشتر این زائرین از پاکستان و افغانستان بودند.

وی ادامه داد: نباید در سال جاری در خدمت به زائرین خارجی در ایام اربعین در ایران کم کاری صورت بگیرد، چنین خدمتی آبروی کشورمان را حفظ خواهد کرد.

مدیرعامل بنیاد خاتم الاوصیاء(عج) افزود: در چند سال اخیر فعالان استان‌های مختلف در خدمت رسانی به زائرین اربعین مشارکت داشتند و چنین خدمتی به صورت برنامه ریزی شده صورت گرفت.

عبودتیان با اشاره به لزوم ساماندهی حرکت اربعین در کشور اظهار کرد: باید تشکل‌هایی به صورت مردمی برای زیارت اربعین در استان‌های مختلف تشکیل شود و قشرهای مختلف در چنین تشکل‌هایی عضو خواهند شد.

وی ادامه داد: راه برای این که مردم در مقابل دشمنان مقاومت کنند، عرضه اسلام ناب محمدی است که عرصه آن در زیارت اربعین است.

مدیرعامل بنیاد خاتم الاوصیاء(عج) افزود: طرح نایب شهید طی سال‌های گذشته توسط زائرین ایرانی در زیارت اربعین اجرا شد، امسال پیشنهاد می‌کنم که این زائرین علاوه بر شهدای ایرانی نایب شهدای عراقی و افغانستانی هم در زیارت اربعین باشند.

عبودتیان تلاش دشمنان را قطع رابطه بین ایران و عراق دانست و تصریح کرد: شاهد هستیم که مردم عراق در حال جمع آوری پول هستند تا هزینه انتقال زائرین ایرانی را از مرزها به نجف تامین کنند.

 

حضور اهل سنت ایران در زیارت اربعین

وی ادامه داد: در چند سال اخیر شاهد حضور کاروان‌های اهل سنت از کشورمان در زیارت اربعین بودیم و چنین اقدامی موجب تقویت وحدت بین شیعه و سنی در کشورمان شده است.

عبودتیان افزود: تولیدات انبوهی در خصوص زیارت اربعین توسط مستندسازان کشورمان تولید شده است و این تولیدات در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سند اربعین براساس فرامین مقام معظم رهبری و تجربه‌های بزرگان و نیروهای میدانی تدوین شده که در این سند راهبردها مشخص است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbfwb0.rhb90piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما