جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 69864
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع):

مدل تامین مالی قیام امام زمان(عج) اقتصاد اربعین است

قم نيوز : عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت:اقتصاد اربعین مدل تامین مالی قیام امام زمان(عج) است و مومنین باید چنین قیامی را تامین مالی کنند.
مدل تامین مالی قیام امام زمان(عج) اقتصاد اربعین است
مدل تامین مالی قیام امام زمان(عج) اقتصاد اربعین است
به گزارش قم نیوز حجت‌الله عبدالملکی پنجشنبه شب در گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین در مسجد مقدس جمکران با اشاره به فرصت‌های اربعین اظهار کرد: اربعین فرصتی است که می‌تواند برای ترویج اقتصاد مقاومتی در داخل و خارج ایران باشد، اقتصاد مقاومتی زمینه ساز برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی ادامه داد: اکنون از شرایط اقتصاد بدی در کشورمان رنج می‌بریم، نقدینگی زیادی در کشورمان وجود دارد و نگاه سوداگران به اقتصاد در برخی از کشورها وجود دارد و باید فرهنگ اقتصادی در مردم کشورمان تصحیح پیدا کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: براساس اقتصاد مقاومتی افراد باید به اندازه نیاز خود خریداری داشته باشند و هر کاری غیر از این به ضرر کشور است، افراد به جای سوداگری باید به دنبال سرمایه گذاری سرمایه‌های خود در بخش تولید باشند.

عبدالملکی با اشاره به لزوم استفاده از زیارت اربعین در عرصه اقتصاد اظهار کرد: باید از فرصت اربعین برای تقویت آموزه‌های فرهنگ اقتصادی کشورمان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در زیارت اربعین شاهد هستیم که برخی از افراد درآمد خود را در طول یک سال جمع می‌کنند تا در طول زیارت اربعین به زائرین خدمت رسانی کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: باید از فرهنگ اربعین استفاده کنیم تا مردم کشورمان با استفاده از نقدینگی به دنبال سوداگری در بازارها نباشند، زائران ایرانی باید برای زیارت اربعین از خریداری دلار خودداری کنند و به دنبال خریداری دینار عراق باشند.

عبدالملکی تلاش برای ترویج اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و تصریح کرد: زائران اربعین باید به دنبال معرفی کالاهای ایرانی باشند تا به تولیدکنندگان کشورمان کمک کنند، چنین کاری حتما جواب خواهد داد.

وی ادامه داد: اقتصاد اربعین مدل تامین مالی قیام امام زمان(عج) است و مومنین باید چنین قیامی را تامین مالی کنند. 20 میلیون نفر در طول 10 روز غذاهایشان توسط موکب‌ها تامین می‌شود که چنین کاری از اختیار هیچ دولتی ساخته نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: با وجود مشکلات اقتصادی اما مردم کمک‌هایشان به کمیته امداد افزوده شده است و شاهد افزایش 40 درصدی این کمک‌ها در سال جاری بودیم، نباید تصور کنیم که کمک‌های مردم به موکب‌های اربعین کاهش می‌یابد.

عبدالملکی با اشاره به مدل تامین مالی موکب‌های اربعین اظهار کرد: شاهد هستیم که عشیره‌ها در عراق در تامین مالی این موکب‌ها مشارکت زیادی دارند، چنین مدلی برای استفاده از ظرفیت بستگان در کشورمان هم قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه باید بانک مرکزی دینار زائرین را تامین کند خاطرنشان کرد: اگر دولت یک پیمان مالی دو جانبه با عراق بسته بود. هزینه زیارت اربعین افزایش پیدا نمی‌کرد، پیمان‌های مالی دو جانبه الزام برنامه ششم توسعه است که مدیران دولتی به آن توجه نکردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc04qe.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما