دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 69961
منبع : خبرگزاری تسنیم

پرداخت ۲۰ درصد هزینه‌های طرح بازگردانی آب خاکستری در قم

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: این شرکت برای کمک به مشترکانی که متقاضی اجرای بازگردانی آب خاکستری بوده پرداخت ۲۰ درصدی هزینه‌ها را در نظر گرفته، همچنین شهرداری نیز در آینده کمک‌هزینه‌هایی برای اجرای این طرح می‌پردازد.
پرداخت ۲۰ درصد هزینه‌های طرح بازگردانی آب خاکستری در قم
پرداخت ۲۰ درصد هزینه‌های طرح بازگردانی آب خاکستری در قم
به گزراش قم نیوز علی جان صادق پور  با اشاره به طبقه‌بندی آب به سه قسمت آب خاکستری، آب سفید و آب سیاه اظهار داشت: آب خاکستری به مجموعه فاضلاب‌های قابل بازیابی گفته می‌شود که با انجام فرآیندهایی می‌توان از این آب در زمینه‌ آبیاری فضای سبز بهره برد.

وی با اشاره به تفاوت قیمت دستگاه‌های بازگردانی آب خاکستری بر اساس حجم دستگاه‌ها افزود: لازمه اجرای این طرح، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آن در هنگام احداث ساختمان بوده و این طرح در ساختمان‌هایی با بیش از 5 واحد مسکونی صرفه اقتصادی نیز داشته و امکان استفاده در این ساختمان‌ها بیشتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به کمک‌های اقتصادی این شرکت به مشترکانی که متقاضی استفاده از طرح بازگردانی آب خاکستری هستند بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان قم برای کمک به مشترکانی که متقاضی اجرای این طرح هستند پرداخت 20 درصدی هزینه‌ها را در نظر گرفته، همچنین با شهرداری نیز رایزنی‌هایی انجام‌شده تا شهرداری نیز در آینده کمک‌هزینه‌هایی برای اجرای این طرح بپردازد.

صادق پور، مصرف آب مردم استان قم را بسیار بالاتر از حد میانگین جهانی دانست و افزود: در حال حاضر هر نفر در استان قم بیش از 160 لیتر آب در روز مصرف می‌کند که این عدد در کشورهای اروپایی که از لحاظ منابع آب بسیار غنی‌تر هستند نزدیک به 120 لیتر بوده و با توجه به شرایط آبی استان لازم است تا این آمار به کمتر از 60 لیتر در روز برسد.

وی خاطرنشان کرد: در استان قم سالانه بیش از 100 میلیون مترمکعب آب توسط مردم استفاده می‌شود که با استفاده از طرح بازگردانی آب خاکستری می‌توان 70 درصد از این حجم آب را بازگردانی کرده و در آبیاری فضای سبز و غیره استفاده کرد.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdca6oni.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما