شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 7030

رونمايی از 7 پروژه فناوری اطلاعات در قم

قم نيوز : قم نیوز: در مراسمی با حضور استاندار قم 7 پروژه حوزه فناوری اطلاعات در قم رونمايی شد.
رونمايی از 7 پروژه فناوری اطلاعات در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسين موسی پور در مراسم افتتاح اين طرح ها كه با حضور مديران دستگاه های اجرايی و با برقراری ارتباط زنده با معاون برنامه ريزی وزير كشور انجام گرفت؛ طی سخنانی با تبريك حلول ماه مبارك رجب، به ظرفيت های عظيم اين ماه اشاره و بر لزوم تلاش در جهت بهره مندی از فيوضات آن تاكيد كرد.

وی با اشاره به رونمايی از ۷ پروژه جديد حوزه فناوری اطلاعات در قم، از تلاش و زحمات دست اندركاران اين طرح ها به ويژه معاونت توسعه مديريت و منابع انسانی و دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم قدردانی كرد و افزود: اين طرح ها، گام بلندی برای رسيدن به اهداف دولت الكترونيك خواهد بود.

استاندار قم به كاربردها و اهميت روز افزون فناوری اطلاعات در دنيا اشاره و تصريح كرد: امروزه اهميت اين مساله در دنيا بر كسی پوشيده نبوده و گسترش سريع ارتباطات و شتاب تكنولوژی های ارتباطی، اهميت اين عرصه را روز افزون كرده است.

موسی پور با بيان اين كه توسعه فناوری اطلاعات و الكترونيكی كردن خدمات دارای آثار و فوايد زيادی است افزود: اگر كشوری نتواند متناسب با پيشرفت های روز اين عرصه، حركت كند به طور يقين با چالش ها و مشكلات اساسی زيادی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به دلايل توجيهی و اقتصادی فراوان اجراي طرح هاي فناوری اطلاعات گفت: الكترونيكی كردن امور موجب تسريع و تسهيل در ارائه خدمات، روان سازی فرايندهاي اداری، افزايش دقت و بهره وری در خدمات خواهد شد.

استاندار قم كاهش ترافيك، صرفه جويی در زمان و هزينه ها، كاهش آلودگی هوا، كمك به حفظ محيط زيست، افزايش مشاركت عمومی وارتقاء سلامت نظام اداری را از ديگر مزيت های الكترونيكی كردن خدمات عنوان و خاطر نشان كرد: با توجه به آثار و فوايد بی شمار مترتب بر اين موضوع، بايد عزم ها را برای توسعه اين بخش جزم كرد.

موسی پور با اشاره به برنامه های استان براي توسعه فناوری اطلاعات در قم، از تشكيل ستاد دولت الكترونيك در استان در راستای اين مهم خبر داد و افزود: شناسايی و احصاء برنامه ها، زمينه ها و قابليت های ويژه استان در بخش فناوری اطلاعات و برنامه ريزی و اتخاذ راهبرد اجرايی مناسب برای رسيدن به شاخص های اين حوزه به ويژه تحقق اهداف پيش بينی شده در برنامه پنجم از مهم ترين رسالت های اين ستاد خواهد بود.

وی برخورداری از سواد و دانش اطلاعاتی را پيش شرط اصلی استفاده بهينه و موثر از سامانه های الكترونيكی و گام اساسی در جهت عمومی سازی فناوری اطلاعات عنوان و خاطرنشان كرد: همه دستگاه ها و رسانه های ارتباط جمعی به ويژه صدا و سيما بايد اهتمام جدی را نسبت به افزايش معلومات عمومی جامعه در زمينه اين موضوعات داشته باشند.

استاندار قم برون سپاری خدمات دولتی را امری ضروری و گام مثبت در جهت تحقق دولت الكترونيك دانست و گفت: با توجه به زير ساخت های مناسب لزوم معرفی قم به عنوان نخستين شهر الكترونيك كشور بايد به جد مورد توجه دستگاه ها قرارگيرد.

موسی پور همچنين بر لزوم تلاش ويژه دستگاه های استانی براي جذب اعتبارات ستادي در زمينه توسعه فعاليت های حوزه فناوری اطلاعات تاكيد كرد و افزود: در اين زمينه، دستگاه ها در كنار جذب اعتبارات استانی، بايد با جديت پيگير جذب اعتبارات ستادی از دستگاه های ملی باشند.

وی به اهميت امنيت شبكه ها و سامانه های الكترونيكی استان اشاره و خاطر نشان كرد: همپای گسترش اين گونه خدمات، بايد بحث حفاظت و ارتقاء امنيت داده ها و بروز رسانی اطلاعات سايت ها و شبكه های ديجيتال موجود مورد توجه قرار گيرد.

استاندار قم در پايان ضمن قدردانی از اهتمام دستگاه های استاني نسبت به موضوع فناوری اطلاعات، بر لزوم ارزيابی دوره ای عملكرد دستگاه ها در زمينه تحقق اهداف برنامه پنجم و بروز رسانی پايگاه های اطلاع رسانی فعال در حوزه وب تاكيد كرد.

شایان ذکر است، سامانه الكترونيكی مجوز كتاب، پروژه كارت هوشمند طلاب خارجی، سامانه ويدئو كنفرانس بين دستگاه های اجرايی استان، سامانه املاك شهر قم، سايت اطلس قم، زيرساخت طرح پرونده الكترونيكی سلامت شهروندان پروژه های رونمايی شده در مراسم امروز بودند كه با مشاركت و همكاری دستگاه های اجرايی استان و بخش خصوصی اجرا شده اند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.fbzurhbggiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما