شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : 70364
منبع : خبرگزاری تسنیم

توسعه کشت گلخانه‌ای سیاست اصلی استان قم در بخش کشاورزی است

قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: اطلاح الگوی کشت و توسعه گلخانه ها سیاست اصلی استان در بخش کشاورزی است.
توسعه کشت گلخانه‌ای سیاست اصلی استان قم در بخش کشاورزی است
توسعه کشت گلخانه‌ای سیاست اصلی استان قم در بخش کشاورزی است
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در بیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: معطلی و عدم آگاهی‌بخش‌های صنعتی و تولیدی استان عامل بسیار مهمی در کندی روند توسعه و پیشرفت استان است.

وی با اشاره به مصوبه متناظر به شهرداری برای صدور مجوزهای موردنیاز برای استفاده از فعالان حوزه فناوری اطلاعات ازملک‌های کاربری مسکونی افزود: باید عوامل مقاومت شهرداری برای صدور مجوزهای لازم بررسی‌شده و مشکلات ایجادشده مرتفع شود تا مصوبات استانی بدون وقفه دنبال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: برای واگذاری اراضی به حوزه فعالان فناوری اطلاعات در شهرک آی تی سی باید شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل راه و شهرسازی مشکلات و موانع موجود را برطرف کنند.

غضنفری با تأکید بر رعایت تمام موازین قانون در واگذاری و اراضی شهرک آی تی قم ابراز کرد: درصورتی‌که محل احداث شهرک فناوری اطلاعات در محدوده شهر باشد شهرداری می‌تواند در نحوه احداث یا کاربری آن دست گذاشته و در پی احقاق حقوق خود باشد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در ادارات قم مسئولان استان به‌محض نخستین برخورد دستگاه نظارتی دست از کار کشیده و متوقف می‌شوند درصورتی‌که اگر دستگاه‌های اجرایی دقیقاً مر قانون را اجرا می‌کنند نباید از بازرسی و نظارت‌های اداره بازرسی هراسی به دل راه بدهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به رسالت اداره کل مالیاتی در اطلاع‌رسانی از آخرین قوانین و مقررات مالیاتی در قم بیان کرد: یکی از وظایف اصلی اداره کل مالیاتی اطلاع‌رسانی است، برخی مشکلات ایجادشده درزمینهٔ مالیات هتلداران قم به دلیل عدم اطلاع‌رسانی کافی از جانب این اداره کل است.

غضنفری مجمع هتلداران را تنها مرجع معتبر اطلاعات مالیاتی استان دانست و گفت:  مجمع هتلداران باید تنها مرجع اطاعاتی  مورد وثوق اداره کل مالیاتی قم برای وضع مالیات‌های جدید برای هتل‌های باشد.

وی با اشاره به مصوبه تغییر مبنای محاسبه عوارض و راهداری بری گلخانه‌ها از صنعتی به کشاورزی خاطرنشان کرد: با دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی دیگر نباید این قبیل از مسائل به کارگروه‌های بدون خروجی راه‌یافته و روند کار طولانی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: متأسفانه دبیرخانه‌های مختلف و دستگاه‌های استانی در اجرای مصوبات جلسات کوتاهی کرده و همت لازم را به خرج نمی‌دهند، عدم اهتمام مدیران استانی سبب شده تا برخی مصوبه‌های استانی بعد از گذشت چندین سال هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته باشد.

غضنفری با تأکید بر ضرورت پیگیری مصوبات استانی توسط مدیران ابراز کرد: با روند فعلی مدیران استان در پیگیری مصوبات شعارهای مدیریت جهادی که پی‌درپی توسط برخی افراد داده می‌شود کاملاً توخالی بوده و خروجی خاصی به بار نمی‌آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم اهمیت توسعه گردشگری را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: گردشگری به‌عنوان اولویت نخست توسعه استان انتخاب‌شده و  لازم است تا اداره کل مالیاتی استان برخی انعطاف‌ها و تخفیف‌های مالیاتی را برای رونق و توسعه این بخش مهم رعایت کند.

غضنفری بیان کرد: یکی از عوامل مهم فرار و بی‌میلی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان به دلیل بدنه ضعیف مدیریتی مدیران استان است، برخی از مدیران استانی نگاه غارتگرانه نسبت به سرمایه‌گذاران دارند.

وی توسعه گلخانه‌ها را از سیاست‌های اصلی استان در مبحث کشاورزی دانست و تصریح کرد: در مبحث کشاورزی استان محدودیت منابع داشته و در این شرایط راهی جز توسعه گلخانه‌ها برای مصرف اندک انرژی و راندمان بالای تولید است.

انتهای پیام/  137
https://qomnews.ir/vdcjxtea.uqeymzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما