يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 70569
منبع : خبرگزاری تسنیم

راهپیمایی بزرگ مردم قم از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران همزمان با اربعین حسینی(ع)

قم نيوز : عضو شورای شهر قم گفت: راهپیمایی بزرگ مردم قم طبق روال سال‌های گذشته در روز اربعین از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
راهپیمایی بزرگ مردم قم از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران همزمان با اربعین حسینی(ع)
راهپیمایی بزرگ مردم قم از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران همزمان با اربعین حسینی(ع)
به گزارش قم نیوز مجتبی سبحانی‌ثابت با اشاره به برخی از اقدامات مهم شهرداری قم در برپایی باشکوه اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: تشکیل ستادهای هشتگانه  اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی در سطح مناطق هشتگانه شهری با محوریت پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته است.

وی با تأکید بر آماده‌باش اکیپ‌های امداد و نجات شهرداری قم افزود: آماده‌باش و استقرار اکیپ‌های عملیات وامدادی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی و پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت(س) و  مساجد و تکایا در آماده‌باش کامل قرار دارد.

عضو شورای شهر قم گفت: آماده‌باش و فعالیت بیش از1500 نفر از کارکنان خدمات ـ فضای سبز  ستادی به‌صورت شبانه‌روزی و پیش‌بینی 270 دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه جهت جمع‌آوری پسماندهای شهری برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان در نظر گرفته‌شده است.

سبحانی ثابت با بیان برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته‌شده درزمینهٔ حمل‌ونقل زائران اربعین حسینی(ع) عنوان کرد: آماده‌باش کامل سازمان‌های حمل‌ونقل و ترافیک، تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی در راستای جابجایی عزاداران حسینی از فعالیت‌های مهم صورت گرفته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت اکیپ‌های تخلفات شهری در راستای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی با محوریت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت و مسجد مقدس جمکران و آماده‌باش  سامانه 137فوریت‌های خدمات شهری به‌صورت شبانه‌روزی برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران در نظر گرفته‌شده است.

عضو شورای شهر قم مناسب‌سازی و فضاسازی شهری را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده دانست و  ادامه داد: تکمیل سیاه‌پوش نمودن یکپارچه سطح مناطق هشتگانه با محوریت پیرامون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و محل عبور دستجات عزاداری و مسجد مقدس جمکران انجام‌شده است.

سبحانی ثابت گفت: صدور مجوز استقرار ایستگاه صلواتی در راستای کنترل نظم، نظافت و پاکیزگی محیط شهری. در این خصوص هماهنگی لازم در خصوص کنترل موارد ایمنی و ترافیکی، نظم و نظافت شهری و تدابیر پیشگیرانه در محوطه پیرامون ایستگاه‌های صلواتی از قبیل تهیه مخازن فان، سطل‌های کارتن پلاست و کیسه‌های زباله در محوطه پیرامون ایستگاه‌های صلواتی با همکاری و مشارکت متولیان ایستگاه‌های صلواتی صورت پذیرفته است.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی نصب 3 هزار و 500 متر داربست و آماده‌سازی مسیر در راستای کنترل و هدایت دستجات عزاداری و هیئات مذهبی به‌طرف حرم مطهر از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته برای نظم و انضباط بیشتر زائران بوده است.

عضو شورای شهر قم تأکید کرد:  استقرار مخازن فان و توزیع بیش از 1500عدد کارتن پلاست و کیسه‌های زباله در راستای کنترل نظم و نظافت عمومی تنظیف محیط شهری خصوصاً در محل عبور دستجات و هیئات و ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات از اقدامات مهم دیگر است.

وی با اشاره به پیاده‌روی سالانه مردم قم از حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران در روز اربعین ابراز کرد: برگزاری راهپیمایی بزرگ در روز اربعین از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران و تدابیر لازم برای برگزاری این روز از مهم‌ترین محورهای برنامه‌ریزی‌های مجموعه مدیریت شهری قم بوده است.

انتهای پیام/‌ 137
https://qomnews.ir/vdcgyn9u.ak9z34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما