دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 70583
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پیام شهردار قم به مناسبت اربعین حسینی

قم نيوز : شهردار قم در پیامی فرا رسیدن اربعین حسینی را به عاشقان و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسلیت گفت.
پیام شهردار قم به مناسبت اربعین حسینی
پیام شهردار قم به مناسبت اربعین حسینی
به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان‌نژاد در پیامی فرا رسیدن اربعین حسینی را به عاشقان و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسلیت گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم
حماسه عظیم پیاده روی اربعین میقاتی برای بصیرت افزایی و میثاقی در مسیر ظهور است.
ماندگاری و تاثیر مکتب امام حسین(ع) به قدمت تاریخ و به وسعت زمان است و حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین میقاتی برای بصیرت افزایی و میثاقی در مسیر ظهور است.

نابی واقعه عاشورا بگونه ایست که هیچ زرگرتاریخی توان وزن سنجی آن را نداشته و به خود اجازه مواجهه برای سنجش عیار آن را نداده و تنها ذات حق تعالی با تعبیری زیبا فرموده یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه.

کام تاریخ از این تجربه تلخ گردید که با فراموشی ولایت در آینه غدیر، باطل با مظلوم نمایی، لباس حقانیت را پوشیده و با تحریف، خرافه افکنی و شایعه نسبت به جهت‌دار نمودن افکار عمومی آن چنان اصرار می‌ورزد و استقامت به خرج می‌دهد که با حفظ منافع خود از دین قرائتی جدید ارائه نموده و خود را موظف به هدایت امام زمان خود می‌بیند و تا سرحد حذف چراغ هدایت پیش رفته و پایه کاخ‌های سست خود را با تشکیک و رخنه در باورهای مردمی بنا می‌نهد .

درحالی‌که عطرناب بندگی ثارالله در فراسوی زمان جریان داشته و این میراث عظیم الهی، فترت‌های زمانی و مکانی را بر نمی‌تابد و فطرت‌های اصیل را به سوی خود خوانده و با نور افشانی مصباح هدایت، زوایای تاریک اذهان سرگردان، بصورت هدفمند هدایت و جهت دار می‌گردند .

ترسیم ژرفای بندگی و عمق ایثار رزمایش عاشورا در قالب الفاظ نمی‌گنجد و الفاظ توانایی و طاقت همگامی با معنا را ندارد.
بی‌شک آنچه در توصیف تجلی اخلاص بندگی سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) تقریر شده و آنچه به قلم تحریر در خواهد آمد عرق شرم عجزکلام است که در قالب ادبیاتی زمینی تجلی می‌یابد.

رمزماندگاری و جاودانگی گفتار و رفتارهای فردی و اجتماعی، اخلاص، غبارروبی از نیت، استقامت، مجاهدت و همگامی با ولایت است که این آیه را تداعی می‌کند "ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه ان لاتخافوا ولاتحزنوا" و تبلور این ماندگاری در مکتب امام حسین(ع) نمود دارد و پیاده‌روی اربعین نمادی برای این نمود است.

اربعین تجلی جندالله برای بسترسازی آخرین فصل از کتاب سترگ امامت و لبیک‌گویی به ندای "هل من ناصر ینصرونی" است.
در این راستا باید در مقیاس و شاخص های فهم خودمان بازنگری کرده و با جدیت و عقلانیت معطوف به هدف  به بازخوانی این واقعه تحول آفرین و بازشناسی نفس گام برداریم و در مسیر ولایت با استقامت و صبر و شکیبایی گام برداریم که راهنمای "والذین جاهدوا فینا لهندینهم سبلن"ا در انتظارمان خواهد بود.  

بهره‌مندی از چشمه زمزم معرفت وجودی  و درس‌آموزی از این واقعه مهم، قطب‌نمایی دقیق برای شناخت  مسیر در دریای مواج گذرگاه‌ها و گلوگاه‌های زمان حاضر و آینده است.

در پایان برای همه عزیزانی که در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار گرفتند ضمن التماس دعا، آرزوی سلامتی و قبولی زیارت داشته و برای همه عزیزانی که به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند، توفیق و عنایتی از جانب حق تعالی و عنایات خاصه اولیای الهی و حضرت بقیه‌الله الاعظم امام زمان(ع) خواهانم.
دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد
شهردار قم
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc1pqm.2bqx48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما