سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : 70622
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر آفرینش های هنری فرهنگی مسجد مقدس جمکران:

روزانه 10 ختم قرآن در موکب مسجد مقدس جمکران انجام شده است

قم نيوز : مدیر آفرینش های هنری فرهنگی مسجد مقدس جمکران تعداد ختم قرآن در موکب را روزانه 10 ختم اعلام کرد و گفت: ختم صلوات توسط خواهران، آشنایی جوانان با شهدا با توزیع عکس و وصیت نامه آنها، برگزاری نمازهای جماعت در سه نوبت، فعالیت مرکز گل نرگس برای جذب کودکان، سخنرانی های مذهبی و... از جمله برنامه های فرهنگی موکب مسجد مقدس جمکران است که با استقبال زائرین اربعین همراه بوده است.
روزانه 10 ختم قرآن در موکب مسجد مقدس جمکران انجام شده است
روزانه 10 ختم قرآن در موکب مسجد مقدس جمکران انجام شده است
به گزارش قم نیوز مجید سلیمیان امروز به تشریح فعالیت‌های فرهنگی انجام‌شده در موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف به کربلای معلی پرداخت و اظهار کرد: برگزاری نمازهای جماعت و قرائت قرآن با حضور قاریان بین‌المللی در سه نوبت صبح، ظهر عصر و همچنین مغرب عشا به همراه سخنرانی در تمام مدت برپایی موکب از برنامه‌های اصلی بود و روزانه بالغ‌بر دو هزار نفر در نمازهای جماعت موکب شرکت می‌کردند.

وی از قرائت روزانه زیارت عاشورا بعد از نماز صبح خبر داد و افزود: به‌جز روز جمعه که بعد از نماز صبح دعای ندبه قرائت شد هرروز قرائت زیارت عاشورا انجام‌شده و سخنرانی و بیان احکام بین صلاتین نیز جزء برنامه‌های فرهنگی موکب است.

مدیر آفرینش‌های هنری فرهنگی با یادآوری تأثیر فضای موکب بر برقراری ارتباط مردم با امام زمان (عج) بیان کرد: کسانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند آماده دریافت معارف الهی بوده و باید از این فرصت ایجادشده به بهترین نحو استفاده کرد.

وی موکب را شعبه‌ای از مسجد مقدس جمکران دانست و تصریح کرد: با توجه به سفارش امام زمان (عج) برای حضور در مسجد مقدس جمکران و استفاده از فضای معنوی حاکم در آن باید تمام تلاش خود را برای آشنایی مردم با فضای مسجد و تشویق برای حضور در آن کرده تا ارتباط حقیقی بین مردم و امام زمان (ع) برقرار شود.

سلیمیان ادامه داد: بعد از نماز مغرب و عشاء برنامه‌های متنوع همچون اجرای تواشیح و همخوانی، سخنرانی استاد علی‌اکبر رائفی پور و نمایش گروه یاس اجراشده که با استقبال بی‌نظیری از طرف مردم روبه‌رو شده است؛ همچنین غرفه‌های پاسخ به سؤالات شرعی، مشاوره و خوشنویسی با حضور استادان خط نیز در تمام مدت در موکب فعال هستند.

وی تعداد ختم قرآن در موکب را روزانه 10 ختم اعلام و بیان کرد: ختم صلوات توسط خواهران و آشنایی جوانان با شهدا با توزیع عکس و تشویق آن‌ها به مطالعه وصیت‌نامه شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که در کنار فعالیت مرکز گل نرگس و جذب کودکان با برنامه‌های فرهنگی در این موکب انجام شد.

مدیر آفرینش‌های هنری فرهنگی مسجد مقدس جمکران دکور نمادین این مکان مقدس را در سردر ورودی موکب برجذب افراد مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: این نوع برقراری ارتباط می‌تواند در ایجاد ارتباط دائمی بین مردم و مسجد مقدس جمکران تأثیر بسیاری داشته وامیدواریم بتوانیم مردم را در روز نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت زمان (عج) کنار هم در این مسجد شریف جمع کنیم زیرا باید مناسب‌های مربوط به ایشان باشکوه خاصی برگزار شود.

وی ایجاد فرهنگ خدمت به خلق با پویشی به نام «قدمی برداریم» را یکی از برنامه‌ها مسجد مقدس جمکران عنوان و ابراز کرد: اینجا همه به دنبال محبت و یاری‌رساندن به هم هستند و امیدواریم این فرهنگ به تمام ابعاد زندگی و در تمام طول سال تسری پیداکرده و بتوانیم این طعم را به همه مردم بچشانیم تا فلسفه حقیقی دین که خدمت به خلق است به‌درستی فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgx39u.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما