شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب : 70738
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس انجمن سواد رسانه ای طلاب:

رسانه انقلابی و متعهد می تواند خنثی کننده توطئه های رسانه ای استکبار باشد

قم نيوز : رئیس انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: رسانه انقلابی و متعهد می تواند در مسیر دفاع از انقلاب و ارزش های انقلابی، خنثی کننده توطئه های رسانه ای استکبار جهانی باشد.
رسانه انقلابی و متعهد می تواند خنثی کننده توطئه های رسانه ای استکبار باشد
رسانه انقلابی و متعهد می تواند خنثی کننده توطئه های رسانه ای استکبار باشد
به گزارش قم نیوز دکتر رفیع الدین اسماعیلی با اشاره به این که در آستانه سیزدهم آبان ماه ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قرار داریم، اظهار داشت: در روزگار فعلی اهمیت فعالیت رسانه ای در مسیر مقابله با استکبار و مستکبران بیش از پیش شده است چه آن که اساساً در راستای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم، نیاز به رسانه متعهد و انقلابی به شدت احساس می شود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر گاهی ما در انعکاس اخبار و ارایه اطلاعات به مردم به نوعی در زمین دشمن بازی می کنیم مثل تلاش برای پاسخ به برخی شایعات که دامن زدن به آن ها اتفاقاً هدف دشمن است و حال آن که ما باید بر اساس واقعیت ها به مردم آگاهی بخشی بدهیم

اسماعیلی اضافه کرد: به خصوص در شرایط فعلی که گاهی رسانه ها می خواهند یک مساله که شاید اصلاً وجود خارجی هم ندارد را بال و پر بدهند و در این بین رسانه های متعهد و انقلابی باید حقیقت را بیان کرده و در مسیر ارتقای سطح بصیرتی مردم حرکت کنند.

این کارشناس مسایل رسانه ای همچنین بیان داشت: از سوی دیگر ما باید در این فضا فعال باشیم و نه منفعل به این معنا که گاهی رسانه خودی در فضایی قرار می گیرد که وقتی یک شبهه ای می اندازند او صرفاً به دنبال پاسخ به آن است و گرچه گاهی لازم است به شبهه پاسخ داد اما باید به شکل فعال و جدی عمل کنیم و سعی نکنیم که همه اش صرفاً به دنبال پاسخ به شبهات باشیم.

وی گفت: نکته حایز اهمیت دیگر در خصوص چگونگی مقابله با استکبار جهانی این است که همه باید در این راستا متحد و یکصدا بشویم و حال آن که متاسفانه گاهی در رسانه های خودی نیز این وحدت رویه چندان مشاهده نمی شود و حال آن که طبعاً اگر یک صدا شویم صدای ما بهتر شنیده می شود.

اسماعیلی افزود:البته مسلم است که در فضای رسانه ای هر کس بر اساس مقتضیات رسانه و زاویه نگاه و رویکرد خود به فعالیت می پردازد اما خیلی اوقات می شود با وجود عنایت به تفاوت همین زاویه نگاه رسانه ای، بهترین عملکرد را هم داشت و در مسیر دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب گام های بهتر و موثرتری برداشت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcevf8f.jh87xi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما