سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 70819
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

افزایش 34 درصدی وصول مطالبات موقوفات

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: وصول مطالبات موقوفات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است.
افزایش 34 درصدی وصول مطالبات موقوفات/اجرای 70 میلیارد ریال پروژه عمرانی در 40 بقعه امامزاده
افزایش 34 درصدی وصول مطالبات موقوفات/اجرای 70 میلیارد ریال پروژه عمرانی در 40 بقعه امامزاده
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ماندگار امور خیریه را مهم‌ترین امر دراینگونه کارها دانست و اظهار کرد: ماندگاری امر خیر در قالب سنت وقف شکل می‌گیرد و در همین راستا سازمان اوقاف به عنوان یکی از شئون حاکم اسلامی کارهای مورد نیاز را دنبال می‌کند و به احیای وقف و موقوفات می‌پردازد.

وی از افزایش 34 درصدی وصول مطالبات موقوفات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال شاهد رشد 25 درصدی درآمد اماکن بقاع متبرکه نسبت به سال گذشته بوده‌ایم و فعالیت‌های مربوط به اجرای نیت‌های واقفین نیز با حساسیت مضاعف دنبال و نیت‌های فرهنگی جاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به آزادی 30 زندانیان از محل موقوفات گفت: در خصوص نیات مرتبط با حوزه بهداشت و درمان نیز کمک‌هایی به برخی بیماران کم‌بضاعت داشته‌ایم.

وی به توزیع 3 هزار بسته کمک تحصیلی در میان خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: غرفه‌های معرفت در ایام مختلف در نقاط مختلف استان برپا می‌شود و در این خصوص 600 روحانی به این غرف اعزام شده‌اند.

حسینی مقدم با اشاره به خدمت‌رسانی موکب علی بن جعفر(ع) در شهر مقدس سامرا در ایام اربعین بیان کرد: بیش از 100 نفر از هیئت امنای بقاع متبرکه و خادمان اهل بیت(ع) در موکب علی بن جعفر(ع) خدمت می‌کردند

وی پیگیری اسکان زائرین در بقاع متبرکه استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در حوزه قرآنی نیز برنامه‌ریزی برای جذب 20 هزار حافظ قرآن که حداقل یک جزء حفظ دارند صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه به فعالیت دو مجموعه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در استان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه 45 حافظ قرآن کریم در این مراکز تحصیل کرده و هشت جزء قرآن را حفظ کردند گفت: استان قم با تکیه بر همین اقدامات رتبه نخست مسابقات قرآن را کسب کرده است.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی اداره کل اوقاف بیان کرد: در بقاع متبرکه امامزادگان استان 40 پروژه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال تعریف کردیم که عمدتا درحال اتمام است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceov8f.jh87zi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما