سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 70820
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله سعیدی: بقاع متبرکه از حالت سنتی خود خارج نشوند

قم نيوز : امام‌ جمعه قم با تاکید بر ضرورت جلوگیری از خارج‌شدن بناهای متبرکه از حالت سنتی گفت: امامزادگان مروج مکتب ساده‌زیستی اهل‌بیت(ع) هستند، هر چند این ساده‌زیستی هم با معماری مناسب در تضاد نیست.
بقاع متبرکه از حالت سنتی خود خارج نشوند/لزوم حذف تشریفات در فعالیت‌های موکب‌های اربعین
بقاع متبرکه از حالت سنتی خود خارج نشوند/لزوم حذف تشریفات در فعالیت‌های موکب‌های اربعین
به گزارش قم نيوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی‌‍مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، با اشاره به توجه ویژه مردم به ویژه اهالی قم نسبت به فرهنگ وقف، پیاده‌روی اربعین را میراثی ارزشمند دانست که باید حفظ شود و گفت: موکب‌داری و موکب‌گردانی به یک رشته تخصصی تبدیل شده است و موکب‌داران نیز در راستای حفظ میراث اربعین نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه موکب‌داران باید در کنار مسیر و به دنبال خدمت به زائران باشند، ضرورت حذف تشریفات در فعالیت‌های موکب‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: رقابت در کار موکب‌ها باید در بعد معنوی، فرهنگی و در راستای رفع خستگی زائر باشد و باید توجه داشت که کارهای فرهنگی مزاحم استراحت زائر نیز در درجه دوم قرار دارد.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه حفظ قرآن کریم، بر ضرورت افزایش ظرفیت فعالان قرآنی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید بستری ایجاد کنیم تا این افراد بتوانند به شیوه مطلوب از آموزه‌های قرآنی استفاده کنند درحالی‌که اگر به شیوه مطلوب ظرفیت این افراد افزایش نیابد آن‌ها نمی‌توانند بهره‌برداری لازم را از آموزه‌ها داشته باشند.

وی نظر رهبری در خصوص تبدیل بقاع امامزادگان به قطب‌های فرهنگی را یادآور شد و با تاکید بر ضرورت جلوگیری از خارج‌شدن بناهای متبرکه از حالت سنتی اذعان کرد: امامزادگان مروج مکتب ساده‌زیستی اهل‌بیت(ع) هستند، هر چند این ساده‌زیستی هم با معماری مناسب در تضاد نیست.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اقدامات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: کار ترامپ دیوانه و ابله به جایی رسیده که با بازگشت تحریم‌ها، اقدامات کودکانه و خارج از عقل و تدبیر را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه به برکت نظام اسلامی هرچه فشار دشمن بر ما بیشتر شود برخی هم که به دشمن خوش‌بین هستند نیز از کار خود پشیمان می‌شوند تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی برون‌رفت از مشکلات است و امیدواریم بتوانیم با تکیه بر این اقتصاد بر مشکلات و توطئه‌های دشمنان فائق آییم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgz79u.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما