شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 71147
منبع : خبرگزاری تسنیم
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

پرهیز از افراط و تفریط‌های طاغوتی هدف مهم جامعه المطصفی است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اصالت اندیشه حوزوی و هویت‌های سنتی حوزه همراه با آموزش روش‌های جدید یادگیری و آموزشی، نهادینه‌سازی پیام دین در کشورها، تنوع رشته‌ها و پرهیز از افراط‌ها و تفریط‌های طاغوتی از اهداف جامعه المصطفی است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور: پرهیز از افراط و تفریط‌های طاغوتی هدف مهم جامعه المطصفی است
مدیر حوزه‌های علمیه کشور: پرهیز از افراط و تفریط‌های طاغوتی هدف مهم جامعه المطصفی است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علی‌رضا اعرافی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید جامعه المصطفی که در سالن جلسات موسسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: دینی که توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) به جهانیان عرضه شد دین جاودان و همیشگی بوده و هرگز دچار تحول و تغییر نخواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: حوزه‌های علمیه و نهادهای علمی و حوزوی حاصل خون‌دل‌ها و زجرهای بزرگان حوزوی، شهیدان سرفراز، شهدای مدافع حرم، شهدای مقاومت و خیل عظیم شهیدان که حوزه‌های علمیه امروز میراث‌‌دار تمامی این بزرگان جهان خلقت هستند.

امام‌جمعه قم گفت: امام خمینی(ره) سلسله‌جنبان تمام توفیقات و موفقیت‌های حوزه‌های علمیه است، مراکز حوزوی امروز میراث دار زحمات و تلاش‌های علمای بزرگ عالم تشییع به‌ویژه مقام معظم رهبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تأسیس و بالندگی جامعه المصطفی نتیجه تدبیر، حمایت‌ها و توجهات دائمی این حکیم فرزانه در طول‌های تأسیس و بالندگی این نهاد مهم حوزوی بوده است، مراجع معظم تقلید در سطوح مختلف همراه و همگام با جامعه المصطفی بوده‌اند.

آیت‌الله اعرافی با تمجید از فعالیت‌های صورت گرفته‌شده در توسعه مراکز جامعه المصطفی ابراز کرد: پایه‌ریزی شورای سرپرستی، مراکز جهانی، حوزه‌های جهانی و مدارس خارج از کشور حاصل خون‌دل‌ها و دلسوزی علمای فراوانی بوده که امروز بسیاری از آن‌ها دار فانی را وداع گفته و به دیار باقی پیوسته‌اند.

وی تأکید کرد: هیئت‌امنای جامعه المصطفی مدیون حمایت‌ها و تلاش‌های روزافزون آیت‌الله مقتدایی است، بزرگان حوزه، اساتید، گروه‌های علمی و فرهیختگان حوزوی در گسترش مراکز و مؤسسات جامعه المصطفی در داخل و خارج از کشور سهم عمده‌ای داشته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به ارزش طلاب خارجی ابراز کرد: سهم دار اصلی جامعه المصطفی طلاب و دانشجویان خارجی هستند، طلاب خارجی باید بدانند این‌جانب از اعماق وجود به همه آن‌ها عشق ورزیده و آن‌ها را از صمیم قلب دوست دارم.

امام‌جمعه قم با اشاره به خطوط کلی جامعه المصطفی تصریح کرد: اصالت اندیشه حوزوی و هویت‌های سنتی حوزه همراه با آموزش روش‌های جدید یادگیری و آموزشی، نهادینه‌سازی پیام دین در کشورها، اتکای به مبانی عقلانی در تبلیغ دین و دوری از اجبار، تنوع رشته‌ها و حرکت‌های مستمر علمی، پرهیز از افراط‌ها و تفریط‌های طاغوتی، رویکرد اصیل اسلام و انقلاب اسلامی، تکیه‌بر نگاه راهبردی و رویکرد اخلاقی و پژوهشی بخشی از مهم‌ترین اهداف و خطوط کلی جامعه المصطفی بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شفافیت و دیپلماسی اصیل علمی و دوری از تحمیل و اجبار در تبلیغ دین با تکیه‌بر معارف پرافتخار تشییع از اهداف اساسی و اصول کلی جامعه المصطفی است، رئیس جدید جامعه المصطفی آشنای به تمام رازها، مبانی و اصول این مرکز بابرکت علمی است.

انتهای پیام/‌
https://qomnews.ir/vdcjavea.uqevxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما