دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : 71228
منبع : خبرگزاری تسنیم

تعادل آب‌های زیرزمینی و کشاورزی مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است

قم نيوز : مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعادل آب‌های زیرزمینی و کیفیت آب در کشاورزی دارای اهمیت بالایی است که با دانش نوین و فناوری می‌توان به دستاوردها و نتایج بهتری رسید.
تعادل آب‌های زیرزمینی و کشاورزی مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است
تعادل آب‌های زیرزمینی و کشاورزی مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است
به گزارش قم نیوز سید محمد حسین شریعتمدار در همایش طرح الگوی کشت محصولات زراعی و باغی استان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط بحرانی آبی به سر می‌بریم که یا باید تسلیم و سردرگم باشیم یا کوشا باشیم و با صرفه جویی اقدام به تولید محصول کنیم.

وی با تاکید بر لزوم بهره مندی از شیوه های نوین برای کشاورزی افزود: تا سال 40 در ایران بحران آب نداشتیم اما پس از آن دچار بحران شدیم و با مشکلات زیادی روبرو شدیم.

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشورهای پیشرفته به راحتی خشکسالی را مدیریت کردند و ما می‌توانیم با فناوری روز به مدیریت بحران آب و خشکسالی بپردازیم.

شریعتمدار با اشاره به مشکلات خشکسالی در کشور ادامه داد: بدترین تصور این است که خشکسالی راهکاری ندارد درحالی می‌توان به راحتی با مدیریت منابع روش‌های نوین از بحران آب عبور کرد.

وی با بیان اینکه کشاورزان مشکلات زیادی دارند اما این موضوع دارای راهکار است،تصریح کرد: کشور آمریکا پیش از جنگ جهانی دوم دچار خشکسالی شد و مشکلات زیادی پیدا کرد اما این کشور در طول پنج سال بحران را حل کرد و از خشکسالی عبور کرد.

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: اشتغال یکی از شاخص‌های مهم است و در این زمینه کشورهای پیشرفته به گونه ای خشکسالی را مدیریت کردند که به تولید اشتغال رسیدند.

شریعتمدار عنوان کرد: برخی از کشورها برای مقابله با خشکسالی برنامه ریزی کردند و حتی برای  27 سال آینده هم برنامه دارند،هرچه مدیریت بیشتر باشد بحران بهتر رفع شده و با خسارت کمتری مواجه می‌شویم.

وی گفت: تعادل آب‌های زیرزمینی و کیفیت آب در کشاورزی دارای اهمیت بالایی است که با دانش نوین و فناوری می‌توان به دستاوردها و نتایج بهتری رسید.

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بحران آب حل شدنی است و دستگاه های اجرایی و حمایتی باید وارد کار شده و در این زمینه با اقدامات اساسی بتوانیم بحران آب را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjo8ea.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما