چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 71294
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
رییس مرکز علمی و کاربردی شهرداری قم:

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پل ورود به تمدن نوین اسلامی است

قم نيوز : میزگرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، چراغ راهی برای مسیر حرکت کشور در ایرنا مرکز قم برگزار شد.
الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پل ورود به تمدن نوین اسلامی است
الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پل ورود به تمدن نوین اسلامی است
به گزارش قم نیوز مصطفی ملایی رییس مرکز علمی و کاربردی شهرداری قم گفت: هر چیزی که مورد تکریم قرار گیرد، رشد می کند؛ بنابراین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نیز باید برای رشد کردن و پیدا کردن جایگاه ویژه خود در جامعه، مورد تکریم و تجلیل قرار گیرد.

رییس مرکز علمی و کاربردی شهرداری قم در این میزگرد با اشاره به اینکه سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پدیده ای بسیار ارزشمند و گران سنگ است، افزود: تکریم و بها دادن به این سند در قالب تبلیغات رسانه ای و محیطی، برگزاری همایش و گردهمایی و ایجاد نمایشگاه های هنری از جمله راهکارهای عملیاتی ساختن موفق آن درجامعه است.

وی ادامه داد: تکریم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از خودمان شروع می شود، ما هستیم که باید در تمام مراسم ها و برنامه های اجتماعی و در میان اقشار مختلف و حتی در محیط های کوچک که مردم گردهم جمع می آیند، به تعریف و تمجید از این الگو بپردازیم و عموم افراد را به مشارکت فعال در اجرای مولفه های آن، دعوت کنیم.

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پل ورود به تمدن نوین اسلامی

وی بیان کرد: داشتن راهبرد بر اساس شرایط زمان، مساله ای است که می توان آن را در تاریخ ادیان الهی به خوبی مشاهده کرد و امروز نیز سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با نگاه به ظرفیت های انقلاب ، به عنوان مقدمه ای در مسیر احیای تمدن طلایی اسلام و سبک زندگی متناسب با آن، تدوین می شود.

ملایی افزود: توجه ویژه به مساله علم آموزی و اقتصاد دانش بنیان از جمله مهمترین عواملی است که موجب پویایی هر چه بیشتر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در مسیر تمدن سازی دینی خواهد شد.

وی ادامه داد: باید در تدوین متن نهایی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به مولفه های قدرت در بخش های مختلف توجه و از نقش محوری رسانه های جمعی در این زمینه استفاده شود.

این کارشناس فرهنگی گفت: مساله دیگری که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، بحث مطالبه گری از نخبگان و گفتمان سازی الگو در میان خواص و عوام با بهره گیری از قدرت منحصر به فرد رسانه و زبان هنر است.

موفقیت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با نمایش فیلم های جذاب

وی بیان کرد: اگر می خواهیم در اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موفق باشیم، باید از زبان تاثیرگذار هنر در بخش های مختلف آن استفاده و مولفه های این الگو را برای اقشار مختلف مردم در قالب فعالیت های فرهنگی بسیار ساده و جذاب کنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت نقش هنرمندان و نویسندگان در موفقیت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، گفت: بهره مندی از سناریوهای مناسب و ساخت فیلم های متنوع و تاثیرگذار با موضوع های مرتبط با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از جمله راهکارهایی است که با استفاده از آن می توانیم مردم را به سمت این الگو جذب کنیم.

وی با اشاره به این که کودکان امروز، مخاطبان آینده الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هستند، ادامه داد: امروز بازی های رایانه ای در میان کودکان و نوجوانان از قدرت بسیار تاثیرگذاری برخوردارند که باید از این ظرفیت برای ترویج مولفه های الگوی اسلامی ایرانی به زبان این نسل، استفاده کرد.

ملایی با اشاره به اهمیت مدیریت اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در کشور، گفت: استفاده از زبان هنر به دلیل تنوع و جذابیت، اقشار مختلف مردم را به صورت فعالانه وارد صحنه اجرای برنامه های این الگو می نماید و شرایط پیاده سازی آن در جامعه را آسان می کند.

ایجاد سازوکار نظارتی از طریق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

وی با بیان مزایای استفاده از الگو برای رسیدن به پیشرفت در عرصه های مختلف، افزود: جهت دادن به مسیر حرکت، انگیزه بخشی، مشخص شدن روند تخصیص منابع، افزایش خلاقیت، ایجاد اتحاد و ارائه مبنا برای ارزیابی از جمله ویژگی های یک سند مطلوب است که باید از این گزاره ها در تدوین متن نهایی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به شکل صحیح، بهره مند شد.

ملایی با توجه به اهمیت ایجاد سازوکار نظارتی از طریق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، گفت: سیستم ارزیابی منسجمی که توسط این الگو برای کنترل مسیر حرکت نظام اسلامی ایجاد می شود، بسیار ارزشمند است و می تواند مبنای تصمیم گیری های کلان ملی و بین المللی مسئولان کشور باشد.

وی ادامه داد: باید حلقه وصل این سند با سایر اسناد کشور مشخص شود تا در زمان اجرا، اختلافی به وجود نیاید، بلکه شرایطی فراهم شود که به هم افزایی و اتحاد کامل اسناد کشور می انجامد.

نیازالگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به پشتوانه فکری

این فعال فرهنگی گفت: کادر سازی و تربیت نیروی متخصص برای اجرای دقیق این سند در کشور از جمله عوامل اساسی برای موفقیت آن است که باید توسط متولیان امر مورد توجه قرار گیرد تا مساله ای به این مهمی از بدنه کارشناسی لازم برخوردار باشد.

وی با اشاره به این که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به مسیر حرکت انقلاب جهت می دهد، افزود: برای رسیدن به نتایج دلخواه از این الگو، لازم است که افرادی به صورت تخصصی به عنوان مجریان طرح، آموزش های مورد نیاز را فراگیرند و برای اجرای درست گزاره های آن در جامعه، وارد عمل شوند.

وی بیان کرد: این سند برای پیاده سازی مطلوب در جامعه، نیازمند پشتوانه فکری است و این مساله باید از طریق کارشناسان و متولیان تدوین آن، در اختیار اقشار مختلف مردم قرار گیرد تا هر یک از افراد جامعه، کمک به اجرای دقیق مولفه های الگو را رسالت خود بداند.
ملایی گفت: همچنین به منظور افزایش فهم مشترک از گزاره های مطرح شده در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نیاز است تا حلقه وصلی میان نخبگان علمی و دانشگاهی با بدنه اجرایی سند در جامعه ایجاد شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc0iqm.2bqso8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما