يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 71415
منبع : خبرگزاری فارس

گره زدن بهبود معیشت مردم به مذاکره با آمریکا هدف جدی «بازی سازش»

قم نيوز : گره زدن وضعیت زندگی و معیشت مردم به مسائل سیاسی و تنگ کردن عرصه برای یک ملت آن هم به بهانه پیشبرد بازی سازش توسط لیبرال‌ها در کشور به نوبه خود جنایتی بزرگ است که باید هوشیارانه با آن برخورد کرد.
گره زدن بهبود معیشت مردم به مذاکره با آمریکا هدف جدی «بازی سازش»
گره زدن بهبود معیشت مردم به مذاکره با آمریکا هدف جدی «بازی سازش»
به گزارش قم نیوز موضوع مذاکره و سازش با آمریکا موضوعی است که از ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی با وجود تمام جنایات و دشمنی‌های آشکار و پنهان این کشور علیه نظام و ملت ایران همواره مطرح بوده و فراز و نشیب‌های زیادی داشته است.

موضوعی که امام راحل بارها و بارها در خصوص آن صحبت کردند و ضمن هشدار به خوش‌بین نبودن به سیاست‌های آمریکا، برای مذاکره با این کشور شروطی مانند «آدم شدن، دست برداشتن از ظلم و عدم دخالت در منطقه» و «رابطه متعادل» را طرح می‌کردند.

مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنرانی‌های خود بر آن تأکید کردند و عدم مذاکره با سران آمریکا به‌ویژه در دولت ترامپ که ایشان از آن‌ها با عنوان مسئولان وقیح و هتاک که شمشیر را برای ایرانی‌ها از رو بسته‌اند، یادکرده‌اند را تذکر دادند.

با وجود این تأکیدات صریح و روشن و عملکرد آشکار سران آمریکایی علیه نظام و ملت ایران به‌ویژه بدعهدی‌ها و سپس خروج آمریکا از برجام و تلاش در ایجاد اجماع جهانی برای خروج از این پیمان‌نامه بین‌المللی و همچنین اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران، بازهم لیبرال مسلکان در کشور به دنبال کوک‌کردن ساز سازش با به‌اصطلاح کدخدایشان هستند و برای تحقق آن از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و نیستند.

این تلاش در حالی صورت می‌گیرد که به‌ویژه باروی کار آمدن دولت ترامپ، آمریکا به پرتگاهی تاریخی رسیده و به عقیده صاحب‌نظران سیاسی افول و نابودی آن دور از ذهن نیست.

امیر افضلی دانشجوی ارشد ارتباطات دراین‌باره به اشاره به اینکه متأسفانه عده‌ای در کشور به دلایل واهی همچنان به دنبال بازی سازش بوده و به مذاکره با آمریکا خوش‌بین هستند، اظهار کرد: افراد و جریان‌هایی که بر طبل مذاکره می‌کوبند و حتی آب خوردن ما را در گره مذاکره با آمریکا می‌بینند بیایند و برای ملت روشن کنند که در واقع و به‌دوراز شعار در مذاکرات قبلی چه منفعتی نصیب ما شده است.

وی ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز در خصوص مذاکرات هسته‌ای بارها بر خوش‌بین نبودن به آمریکا تأکید کردند تمام دنیا در موضوع برجام دیدند که مذاکره با این کشور کار بیهوده‌ای است. آمریکایی‌ها بارها و بارها نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند و مذاکره با آن‌ها همچون مذاکره با گرگی درنده است که تا طرف مقابل را از پای درنیاورد آرام نخواهد شد.

وی به فشار اقتصادی و تنگ شدن معیشت مردم به عنوان ابزاری برای به ستوه آمدن جامعه و پذیرش مذاکره با آمریکا با توهم از بین رفتن مشکلات اشاره کرد و گفت: بارها و بارها از زبان مسئولین شنیدم که اوضاع نا به سامان اقتصادی کشور ربطی به تحریم‌ها ندارد و منشأ آن در خوش‌بینانه‌ترین حالت سوء مدیریت داخلی است.

افضلی خاطرنشان کرد: گره زدن وضعیت زندگی و معیشت مردم به مسائل سیاسی و تنگ کردن عرصه برای یک ملت آنهم به بهانه پیشبرد بازی سازش توسط لیبرال‌ها در کشور به نوبه خود جنایتی بزرگ است که باید هوشیارانه با آن برخورد کرد. وظیفه رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌هایی که در بین مردم مقبولیت دارند این است که این شرایط را به درستی برای مردم انقلابی ایران اسلامی تبیین کنند تا راه بر ای بازی شوم سازش با آمریکا بسته شود.

 

دشمنی آمریکا برای نسل جوان تبیین نشده است

سیده الهام رضوی از اساتید دانشگاه با اشاره به اینکه دغدغه جمع قابل توجهی از دانشجویان برای از بین رفتن تحریم‌ها و سامان یافتن اوضاع اقتصادی برقراری رابطه با آمریکا است، گفت: متأسفانه می‌توان گفت دشمنی آمریکا با ملت ایران و جنایات چهل ساله آن‌ها علیه ملت و انقلاب اسلامی ایران به‌درستی برای نسل جوان تبیین نشده و دشمن می خواهد با جنگ نرم از یک سو و فشار اقتصادی از سوی دیگر به کمک عوامل داخلی این موضوع را در جامعه به‌ویژه نسل جوان رسوخ دهد که سازش با آمریکا می‌تواند درمان تمام دردها و مشکلات جامعه باشد.

وی ادامه داد: وقتی برخی از نمایندگان مجلس، وزرا، و شخص رئیس‌جمهور از برجامی که نتیجه مذاکره با آمریکا و هم‌پیمانانش است و درواقع هیچ منفعتی برای مردم نداشت بازهم دفاع می‌کنند و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی به دنبال تصویب برجام های بعدی در کشور هستند چگونه می‌توان جوان مملکت که از بیکاری، بی‌پولی و هزار مشکل دیگر در عذاب است را قانع کرد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر قدرت اول منطقه است، گفت: برای اینکه جامعه به‌ویژه نسل جوان ما در بازی سازش گرفتار نشود باید برای آن‌ها تبیین شود که جمهوری اسلامی امروز از جنگ در سوریه پیروز بیرون آمده، در حوزه موشکی آن‌چنان قدرتی پیداکرده که هراس بر دل دشمنان انداخته و تحریم‌ها هم اثر چندانی بر اوضاع اقتصادی کشور نداشته و وضع فعلی حاصل بی‌تدبیری یا حتی سوء مدیریت حاضر است و طبیعی است کشوری که در چنین وضعیتی قرار دارد نیاز با مذاکره ندارد.

هادی سمیعی مستندساز و کارگردان تلویزیونی نیز با تأکید بر اینکه موافقان مذاکره و سازش با آمریکا هجمه رسانه‌ای شدیدی را طرح‌ریزی و اجرا کرده‌اند، اظهار کرد: با بررسی برخی مطالب منتشرشده در برخی روزنامه‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای به‌روشنی می‌توان دریافت موافقان سازش و مذاکره با آمریکا در حال زمینه‌سازی و فشار بر افکار عمومی برای ایجاد اجماع در جامعه در خصوص مذاکره و حتی پذیرش شروط دولت ترامپ هستند.

 

جریان های حامی سازش به بدنه اجتماعی جامعه فشار وارد می کنند

وی ادامه داد: در فعالیت این رسانه‌ها که حامی مذاکره و برقراری ارتباط با آمریکا هستند شاهد هستیم وضعیت جامعه از نظر سیاسی و اقتصادی با زمان پذیرش قطعنامه 598 توسط امام خمینی(ره) تطبیق داده و به‌ویژه اوضاع اقتصادی کشور به شدت شکننده و در حال فروپاشی قلمداد می‌شود.

این مستندساز با اشاره به تعبیر به کار برده شده در یکی از روزنامه‌ها با این عنوان که اگر مصالح ایجاب کند می‌توان با شیطان نیز در قعر جهنم مذاکره کرد، گفت: به نظر می‌رسد جریان‌های حامی سازش در حال وارد کردن فشار بر بدنه اجتماعی جامعه هستند تا ارتباط با آمریکا به صورت خواسته ملی جلوه گر شده و با این ابزار بتوانند نظام را پای میز مذاکره کشانده و به خواسته‌های آمریکا تن دهند.

وی خاطرنشان کرد: باید حقیقت آمریکا و بدعهدی‌های دولتمردان آن و در رأس آن‌ها ترامپ به‌ویژه در موضوع برجام برای مردم به درستی به نمایش دربیاید و رسانه ملی نیز در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته و مستندهای موثری را تولید و پخش کرده، باید این مسیر با قدرت ادامه یابد و برای تمام اقشار جامعه به خوبی روشنگری صورت گیرد تا بازی حامیان سازش به بن بست برسد و چهره واقعی آن‌ها برای ملت روشن بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchmknq.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما