دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 71447
منبع : خبرگزاری فارس

تکمیل کارنامه با افتتاح طرح‌های نیمه کاره/روبان‌هایی که طناب دار می‌شوند

قم نيوز : با افتتاح نیروگاه خورشیدی در واپسین روزهای حضور صادقی در استانداری قم قسمتی دیگر از افتتاح پروژه های نیمه کاره در قم کلید خورد و استاندار سابق قم در روزهای آخر نیروگاهی را افتتاح کرد که هنوز توان تزریق یک وات برق به شبکه توزیع را ندارد.
تکمیل کارنامه با افتتاح طرح‌های نیمه کاره/روبان‌هایی که طناب دار می‌شوند
تکمیل کارنامه با افتتاح طرح‌های نیمه کاره/روبان‌هایی که طناب دار می‌شوند
به گزارش قم نیوز  19 آبان ماه مراسم افتتاح نیروگاه 10 مگاواتی برق خورشیدی با حضور سیدمهدی صادقی استاندار سابق قم، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در منطقه کوه سفید در مساحت 20 هکتار در منطقه کوه سفید قم به صورت رسمی افتتاح شد.

این افتتاح در حالی صورت گرفته فیلم تهیه شده در روز افتتاح نشان می دهد که زیرساخت های لازم برای بهره برداری کامل از این نیروگاه مهیا نشده است.

عدم نصب کابل به پنل های خورشیدی، نصب نشدن اتاق اینورتر و همچنین عدم وصل نیروگاه به شبکه توزیع برق از جمله مشکلات موجود در نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی غدیر است.

با وجود اینکه پایه پنل ها متحرک و مجهز به ردیاب خورشیدی است ولی این پنل ها از طلوع تا غروب خورشید هیچ تغییری نداشته و یکی دیگر از دلایل تکمیل نبودن این نیروگاه قطعا این مسئله است.

طبق بررسی های به عمل آمده به نظر می رسد که این نیروگاه هنوز امکان تزریق یک وات نیرو به شبکه توزیع برق را ندارد و فقط در واپسین روزهای تصدی مسؤولیت قرار بود که صادقی روبان این نیروگاه را قیچی کرده و با سمت دولتی خداحافظی کند هرچند که هنگام افتتاح پست ها و نیروگاه ها اقدام به کلید زدن می کنند نه بریدن روبان!

امید است این روبان هایی که زودتر از موعد قیچی می شوند روزی به طناب داری برای به قهقرا رفتن پروژه ها تبدیل نشوند.

عدم حضور برخی از مدیران ارشد استانداری در این مراسم نیز به نظر می‌رسد در اعتراض به افتتاح این نیروگاه در شرایطی که هنوز زیرساخت های آن تکمیل نشده ، بوده است.

گویا قصه افتتاح چند باره پروژه ها در قم همچنان ادامه دارد و این نیروگاه خورشیدی نیز قرار است همانند تالار مرکزی شهر از سوی استانداران مختلف چندین بار افتتاح شود.

 انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdccm0qm.2bqs08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما