سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 71491
منبع : خبرگزاری تسنیم

مراسم شب‌شعر "رسول مهربانی" در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: مراسم شب‌شعر با عنوان رسول مهربانی پنجشنبه هفته جاری با حضور و شعرخوانی اساتید و شاعران مطرح اهل سنت و شیعه در قم برگزار می‌شود.
مراسم شب‌شعر "رسول مهربانی" در قم برگزار می‌شود
مراسم شب‌شعر "رسول مهربانی" در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به ظرفیت مثال‌زدنی قم در شعر آیینی اظهار داشت: استان قم باوجود اساتید مطرح و به نام به یکی از قطب‌های اصلی شعر آیینی در کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در مراسم شب‌شعر رسول مهربانی در قم افزود: مراسم شب‌شعر رسول مهربانی به مناسبت میلاد فرخنده پیامبر رحمت(ص)، امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم حضور شاعران مطرح و برجسته اهل سنت و شیعه را در مراسم شب‌شعر رسول مهربانی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: این مراسم معنوی و وحدت‌بخش با حضور و شعرخوانی شاعران برجسته اهل سنت و شیعه در قم برگزار می‌شود.

130 اثر از سوی شاعران قمی به دبیرخانه کنگره شعر 40 سالگی ارسال شد

حسینی کاشانی بانام بردن از حضور و شعرخوانی برخی از شاعران برجسته و مطرح کشوری در مراسم شب‌شعر رسول مهربانی ابراز کرد: استاد محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی، حجت‌الاسلام محمد زمانی، ناصر فیض، عدنان مرادی، مهدی جهاندار، میلاد عرفان پور،راشد سید زاده، عباس احمدی، مجتبی خرسندی، محسن کاویانی، محمدجواد شرافت و برخی شاعران جوان و خوش آوازه کشوری در این مراسم شعرخوانی خواهند کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر در نظر گرفته‌شده در مراسم شب‌شعر رسول مهربانی در قم ابراز کرد: سخنران این مراسم وحدت‌آفرین و معنوی آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: مراسم شب‌شعر رسول مهربانی روز پنجشنبه هشتم آذرماه امسال از ساعت 18 در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

حسینی کاشانی با اشاره به رونمایی از کتاب سیری در قلمرو شعر نبوی در حاشیه مراسم شب‌شعر رسول مهربانی ابراز کرد: در این مراسم از کتاب نفیس سیری در قلمرو شعر نبوی استاد محمدعلی مجاهدی رونمایی می‌شود، در این کتاب اشعار بیش از 170 شاعر بررسی و به مسائل مهم محتوایی و معنایی شعر آیینی پرداخته‌شده است، این کتاب از هزار و 111 صفحه گردآوری و تدوین‌شده است.

انتهای پیام/ ت
https://qomnews.ir/vdcb8abz.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما