سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : 71512
منبع : خبرگزاری تسنیم

نوسانات نرخ ارز قدرت اجرایی بودجه شهرداری قم را تا یک‌چهارم تنزل داد

قم نيوز : عضو شورای شهر قم بابیان اینکه نوسانات نرخ قدرت اجرایی بودجه شهرداری به یک‌چهارم تنزل داد، گفت: نوسانات اخیر نرخ ارز لطمه‌های بسیار زیادی به پروژه‌های عمرانی شهر قم زده و بخشی از پروژه‌های شهری و عمرانی به همین سبب کنسل و یا مسکوت رها شده‌اند.
نوسانات نرخ ارز قدرت اجرایی بودجه شهرداری قم را تا یک‌چهارم تنزل داد
نوسانات نرخ ارز قدرت اجرایی بودجه شهرداری قم را تا یک‌چهارم تنزل داد
به گزارش قم نیوز سید مجتبی سبحانی ثابت ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: تفکیک زباله در شهر قم باید نظام‌مند شده و از برخی چالش‌های اجتماعی در این زمینه جلوگیری شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم در شش ماه گذشته اظهار داشت: تاکنون بیش از 17 جلسه عادی و 3 جلسه فوق‌العاده تشکیل‌شده و قراردادی بااعتبار 250 میلیارد تومان برای رفت‌وروب شهری بین شهرداری و پیمانکاران مربوط منعقدشده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر افزود: برای جلوگیری از قطع درختان مصوبات بازدارنده در شورای شهر قم به تصویب رسیده است، نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها یکی از فعالیت‌های کمیسیون بوده است.

سبحانی ثابت گفت: در سال جاری 32 مورد احداث، 24 مورد بهسازی بوستان و 10 مورد توسعه بوستان در شهر قم اتفاق افتاده است، مشکلات ارزی اخیر برخی پروژه‌های پیش‌بینی‌شده شهری را با مشکلاتی مواجه کرده است.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: با نوسانات اخیر نرخ ارز توان و قدرت اجرایی بودجه شهرداری به یک‌چهارم تنزل پیداکرده است، ایمن‌سازی بلوار حرم تا حرم و افزایش ضریب ایمنی این بلوار یکی از اقدامات مهم و مؤثری بوده که در ماه‌های اخیر انجام‌گرفته است.

وی با اشاره به مشکل مجتمع تجاری شهر قم تأکید کرد: احیای برخی مراکز تجاری مانند مجتمع زمزم یکی از سیاست‌های شورای شهر است، متأسفانه سبک و سیاق‌های بازاریابی در بین پاساژهای شهر قم هنوز جا نیفتاده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم ادامه داد: پیمایش بوستان‌های شهری و ارائه گزارش‌های مردمی در راستای بهبود وضعیت از فعالیت‌های مستمر این کمیسیون است، کمیته راهبردی کمیسیون خدمات شهری با حضور تمام مسئولان زیرمجموعه مدیریت شهری خدمات شهری شهرداری قم به‌صورت مستمر و هفتگی برگزار می‌شود.

سبحانی ثابت با اشاره به  ساماندهی بازار کهنه و میدان کهنه قم گفت: میدان کهنه قم خوشبختانه در ماه‌های اخیر ساماندهی شده و به‌زودی برای ایمنی بازار کهنه و امکان خدمات‌رسانی دستگاه‌های امدادرسان مانند آتش‌نشانی و اورژانس شورای شهر قم ورود جدی پیدا می‌کند، در بازار کهنه قم 1300 غرفه مشغول فعالیت بوده که رقم قابل‌توجهی است.

عضو شورای شهر قم عنوان کرد: نوسانات اخیر نرخ ارز لطمه‌های بسیار زیادی به پروژه‌های عمرانی شهر قم زده و بخشی از پروژه‌های شهری و عمرانی به همین سبب کنسل و یا مسکوت رهاشده‌اند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بیان کرد: بازاریابی در بین مجتمع‌های تجاری شهر قم وجود نداشته و برای حضور گردشگران در برخی از بازارهای شهر مانند بازار شمسه روش‌هایی پیش‌گرفته‌شده که به‌شدت محکوم و غیرمعقول است.

وی عنوان کرد: شرایط و فضای کالبدی بوستان شفق برای تبدیل‌شدن به بوستان بانوان مناسب نبوده و بسیاری از اهالی این منطقه نیز به دلیل کمبود فضای سبز در این منطقه مخالف تبدیل‌شدن آن به بوستانی ویژه بانوان هستند.

عضو شورای شهر قم تصریح کرد: یکی از ضعف‌های مهم شهر قم عدم فرهنگ و وجود زیرساخت‌های لازم درزمینهٔ افزایش ماندگاری گردشگران است، متأسفانه هنوز تعامل و فرهنگ درستی درزمینهٔ افزایش ماندگاری گردشگران در بین دستگاه‌ها و مردم ساکن در شهر قم شکل نگرفته است.

سبحانی ثابت با اشاره به مسئله انتقال صنوف مزاحم شهری به شهرک صنوف ابراز کرد: تاکنون بیش از60 میلیارد تومان برای احداث این شهرک هزینه شده است، بخش قابل‌توجهی از صنف آهن‌فروشان واحدهای در نظر گرفته‌شده را خریداری و به‌زودی منتقل می‌شوند، صنف صاف کاران، تعویض‌روغنی‌ها و مکانیکی‌های دو صنف دیگری بوده که باید به این شهرک منتقل شوند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf0tde.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما