پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 71557
منبع : خبرگزاری ايرنا
سرپرست استانداری قم:

ترویج فرهنگ نماز موثرترین راهکار مقابله با آسیب هاست

قم نيوز : سرپرست استانداری قم با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه نماز در جامعه گفت: ترویج فرهنگ نماز بهترین راه مقابله با انحرافات و آسیب های اجتماعی است.
ترویج فرهنگ نماز موثرترین راهکار مقابله با آسیب هاست
ترویج فرهنگ نماز موثرترین راهکار مقابله با آسیب هاست
به گزارش قم نیوز سید محمد رضا هاشمی چهارشنبه شب در چهارمین همایش استانی نماز در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم اظهار داشت: جامعه تنها در سایه نماز می تواند خود را در برابر وسوسه های شیطانی و نفسانی حفظ کند.
وی با اشاره به این مطلب که هر اداره و خانه ای که در آن نماز اقامه شود، در برابر تهدیدها نیز بیمه خواهد شد ، گفت: دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی رویکرد جدی به امر اقامه نماز دارند، و این را نیز از افتخارهای خود می دانند.
سرپرست استانداری قم نماز را اساسی ترین نماد بندگی خدا توصیف کرد و افزود: این فریضه الهی شرط اصلی اطاعت خداوند متعال است، و اگر قبول واقع شود، سایر اعمال و عبادت ها نیز مورد قبول درگاه خداوند قرار می گیرد.
وی همچنین انس با نماز، قرآن، نهج البلاغه، و صحیفه سجادیه را ضامن سعادت و هدایت جامعه دانست و افزود: برای رسیدن به قرب الهی و سیره امامان باید اقامه نماز اول وقت را در دستور کار قرار دهیم.

** استفاده از ظرفیت های اساتید مرکز تخصصی نماز ضروری است
مدیر ستاد اقامه نماز قم نیز دراین مراسم با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های اساتید مرکز تخصصی نماز گفت: این مرکز استادانی زیادی را برای تبلیغ و ترویچ فرهنگ دینی تربیت نموده و همواره برای اعزام آنها به مناطق مختلف آمادگی دارد.
محمد خامه یار افزود: اداره ها، دانشگاه ها، مدارس و خانواده که بیشترین و تاثیرگذارترین نقش را در هدایت افراد به سمت نماز دارند، باید در جذب این استادان اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی با اشاره به وجود یکهزار و 200 واحد آموزشی در قم، حضور امام جماعت و مرمت و بازسازی نمازخانه های آنها را مورد توجه قرار داد، و گفت: در خصوص اقامه نماز جماعت صبح در مساجد استان آمار خوبی وجود ندارد، و این موضوع مورد غفلت قرار گرفته است‌.
وی نهادینه شدن فرهنگ نماز در جامعه را نیازمند کار جهادی دانست و افزود: علت کاهلی نسل جوان به نماز را باید در عملکرد حوزه های فرهنگی جستجو کنیم.
چهارمین اجلاس استانی نماز با موضوع شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام ذوالنور نماینده قم در مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcefn8f.jh8zni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما