پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : 71589
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم:

محصولات قم به 44 کشور دنیا صادر می‌شود

قم نيوز : رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم گفت: در مجموع استان قم محصولات خود را به 44 کشور صادر می‌کند و به همین خاطر در زمینه توسعه صادرات به‌ویژه در استان قم امیدوار به اشتغال‌زایی بیشتر هستیم.
محصولات قم به 44 کشور دنیا صادر می‌شود
محصولات قم به 44 کشور دنیا صادر می‌شود
به گزارش قم نیوز ابوالفضل خاکی ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برتر استان قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان، سهم بیش از 10 برابری صادرات برخی کشورهای توسعه یافته را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد:  با توجه به شرایطی که در اقتصاد کشور شکل گرفته و مسائلی که در حوزه صادرات وجود دارد تصمیمات مقطعی و خلق‌الساعه ایستایی در صادرات را به وجود می‌آمد و به دنبال آن هم صادرکننده زیان می‌کند و هم کشور با مخاطراتی مواجه می‌شود.

وی بیشترین آسیب در حوزه صادرات را از ناحیه تهدیدهای داخلی دانست و افزود: فرش ابریشم قم یک برند جهانی است و باید به دنبال شناساندن این برند در بازارهای هدف بین‌المللی باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم خواستار اختصاص تسهیلات واحدهای کوچک و متوسط برای فرش برای حمایت از صادرات این محصول شد و افزود: در هفت‌ماهه نخست امسال حدود 13 درصد افزایش صادرات در کشور داشته‌ایم و در استان قم نیز افزایش 13 درصدی صادرات اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه عمده محصولات استان قم به کشورهای منطقه از جمله افغانستان، عراق و امارات صادر شده است اذعان کرد: در مجموع استان قم محصولات خود را به 44 کشور صادر می‌کند و به همین خاطر در زمینه توسعه صادرات به‌ویژه در استان قم امیدوار به اشتغال‌زایی بیشتر هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhiea.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما