شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 71612
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
همزمان با روز قم؛

پیام شهردار به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم

قم نيوز : دکتر سقائیان‌نژاد با صدور پیامی روز 23 ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم و روز قم را گرامی داشت.
پیام شهردار به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم
پیام شهردار به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم
به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان‌نژاد با صدور پیامی روز 23 ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم و روز قم را گرامی داشت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:
قم در بیست و سوم ربیع، مقصدی برای سفری جغرافیایی و مبدائی برای اسفار علمی و تحول آفرینی گردید.
بیست و سوم ربیع سالروز ورود پرخیر و با برکت حضرت فاطمه معصومه(س) و نقطه عطفی ماندگار در تاریخ قم و جهان اسلام محسوب می‌گردد که قم به عنوان مقصدی برای مبدائی تاثیرگذار انتخاب می‌شود و آغازی بر یک پایان.

زمزمه‌های مناجات این بانوی با کرامت در بیت النور تداعی کننده ارتباطات آسمانی در کوه طور گردیده و لیله القدر وجود با برکت‌شان، مطلع الفجری زیبا در افق تاریخ خلق نمود و شیرازه‌ای برای کتاب معرفت و تجمیع حلقه‌های علمی و معرفتی بوجود آورد.

همواره مناسبت‌های دینی بهترین فرصت و بهانه برای بازنگری در زندگانی بزرگان دینی بوده و مطالعه فرازهایی از زندگی ایشان، بلندای قله‌های رفیع معرفت را نمایان می‌سازد.

بانویی که وجود نورانی‌شان بر آفتاب علم سایه افکنده و چراغ راهی برای اصحاب علم و اندیشه گردیده و زمزم جوشان علم در جوار مضجع شریفشان تجلی یافته است.

این نگین ارزشمند به عنوان جلوه‌ای ناب یادآور قبر مخفی بزرگ بانوی جهان اسلام ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) است که تبیین کننده این واقعیت است که جنسیت محدودیتی برای تعالی و تکامل نیست و بانویی فرهیخته و پرهیزکار می‌تواند الگویی برای نخبگان و فرزانگان جهان اعم از زن و مرد باشند.

اینجانب ضمن شکرگزاری همجواری این بزرگ بانو، این روز خجسته را تبریک عرض نموده و الگوگیری و درس‌آموزی از مکتب ایشان را برای همگان بخصوص نسل جوان خواستارم.

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد
شهردار قم

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgx39u.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما