شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : 71622
منبع : خبرگزاری تسنیم

800 هزار نفر در طرح «مهر درخشان رضوی» به مشهد مقدس اعزام شدند

قم نيوز : مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم گفت: ۸۰۰ هزار نفر از سراسر کشور، تحت عنوان کاروان‌های مهر درخشان رضوی به مشهد مقدس اعزام‌شده‌اند.
۸۰۰ هزار نفر در طرح «مهر درخشان رضوی» به مشهد مقدس اعزام شدند
۸۰۰ هزار نفر در طرح «مهر درخشان رضوی» به مشهد مقدس اعزام شدند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید محمدباقر تکیه‌ای پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: این حکم دارای دستوراتی است که به منشور 7 گانه معروف هستند.

وی با اشاره به شکل‌گیری دفتر آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف ابراز کرد: بر اساس این حکم، حریم رضوی گستره گیتی بوده و شاید بتوان گفت شهر مقدس قم رواق خاصه امام رضا(ع) است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم با اشاره به مأموریت‌های مهم آستان قدس رضوی در استان‌ها که با توجه به دستورات مقام معظم رهبری شکل گرفته است، گفت: در این حکم سه مرتبه مقام معظم رهبری به اهتمام نشر معارف رضوی؛ رسیدگی به اقشار پایین‌دست جامعه؛ صیانت، حفاظت و توسعه موقوفات رضوی و توسعه مفهومی خادم، خدمت و مخدوم تاکید کرده‌اند.

تکیه‌ای بیان کرد: تا قبل از این اتفاق نذورات و موقوفات آستان قدس رضوی به انجام امورات خود آستان اختصاص می‌یافت، اما بعد از آن نذوراتی که در استان‌ها هم اتفاق می‌افتد مشمول نذورات و موقوفات رضوی می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این حکم، هرکسی در هرجایی دوستدار خدمت به آستان قدس رضوی باشد نام او را جزو خادمان آستان قدس ثبت و سالی چند روز در این مکان مقدس خدمت‌رسانی می‌کند مشروط بر اینکه این فرد در شهر خود نیز خادم بوده و در زمینه‌های مختلف خدمت داشته باشد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم با اشاره به مناسبت‌های ویژه در طول سال گفت: عمران و آبادی مناطق محروم، رسیدگی به ضعفا، اشتغال جوانان، اعزام زائرین اولی به حرم امام رضا(ع) یا کسانی که سال‌های طولانی به حرم امام(ع) مشرف نشده‌اند از جمله فعالیت‌های این آستان هستند.

تکیه‌ای با اشاره به اعزام  800 هزار نفر زائر اولی به مشهد مقدس که  تحت عنوان کاروان‌های مهر درخشان رضوی انجام می‌شود، افزود: سال گذشته حدود 3 هزار نفر و امسال هم تاکنون حدود 2 هزار نفر از استان قم، در قالب این طرح به مشهد مقدس اعزام‌شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه، آستان‌های قدس رضوی با نهادهای دیگر همچون کمیته امداد و سپاه پاسداران در حال همکاری است و در مجموع شاید بتوان گفت این نهادها، بالغ‌بر 15 هزار نفر از استان قم زائر اولی به مشهد مقدس اعزام کرده‌اند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchi-nq.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما