يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : 71655
منبع : خبرگزاری فارس
معاون پژوهش المصطفی خبر داد

انتشار بیش از 3700 کتاب در جامعه‌المصطفی

قم نيوز : معاون پژوهش المصطفی گفت: در 10 سال اخیر 3 هزار و 766 کتاب در جامعه المصطفی تدوین و چاپ شده است.
انتشار بیش از 3700 کتاب در جامعه‌المصطفی/ نمایشگاه جامع دستاوردهای پژوهشی المصطفی برگزار می‌شود
انتشار بیش از 3700 کتاب در جامعه‌المصطفی/ نمایشگاه جامع دستاوردهای پژوهشی المصطفی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علیرضا بی‌نیاز عصر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان قم، با بیان اینکه قریب به 100 هزار طلبه علوم دینی از 136 کشور در جامعه‌المصطفی تحصیل کرده و در حال تحصیل هستند اظهار کرد: حدود 50 هزار نفر از این افراد به کشورهای خود بازگشته‌اند.

وی از فعالیت بیش از هزار حوزه علمیه در حدود 80 کشور تحت اشراف جامعه المصطفی خبر داد و تصریح کرد: همچنین بیش از 4 هزار استاد و عضو هیأت علمی در این مراکز وابسته یا پیوسته مشغول پشتیبانی علمی هستند.

معاون پژوهش المصطفی فعالیت حدود 300 گروه علمی در تخصص‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه قریب به 400 رشته در المصطفی از دوره تمهیدی تا دکتری راه اندازی شده است گفت: صدها مؤسسه فرهنگی و قرآنی از سوی دانش آموختگان المصطفی در حال فعالیت بوده و در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در 10 سال اخیر 3 هزار و 766 کتاب در جامعه المصطفی تدوین و چاپ شده است تصریح کرد: از این تعداد کتاب 2 هزار و 47 مورد تألیف و هزار و 729 مورد به 25 زبان مختلف ترجمه شده است.

بی‌نیاز با تاکید بر اینکه در 10 سال گذشته 9 هزار و 43 مقاله علمی، تخصصی، علمی ترویجی و علمی تخصصی به ثبت رسیده و مورد تأیید واقع شده است بیان کرد: در جامعه المصطفی 98 مجله و نشریه علمی منتشر می‌شود که برخی تا شماره 70 در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

وی به برگزاری بیش از 120 همایش و جشنواره علمی پژوهشی در جامعه المصطفی در سطوح گوناگون اشاره کرد که منتج به دریافت حدود هزار مقاله شده است و افزود: 2 هزار و 716 نشست علمی پژوهشی به زبان‌های مختلف و در کشورهای گوناگون در جامعه المصطفی برگزار شده است.

بی‌نیاز با اشاره به تاسیس 91 انجمن علمی دانش پژوهشی در سطوح و زبان‌های مختلف و در کشورهای گوناگون گفت: از جمله فعالیت‌های آنان صدور 47 مجله فصلنامه، ماهنامه و یا دو فصلنامه بوده است.

وی از دسته‌بندی بیش از 5 هزار و 800 محقق و پژوهشگر در رده‌های مختلف در المصطفی اشاره کرد و افزود: این افراد توانسته‌اند پرونده خود را تشکیل دهند و تا به امروز 44 هزار اثر علمی از این تعداد طلبه ثبت و ارزیابی شده است.

معاون پژوهش المصطفی با تاکید بر برگزاری بیش از هزار و 300 کارگاه و دوره پژوهشی در این نهاد، به فعالیت 61 کتابخانه در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و افزود: این کتابخانه‌ها با 941 هزار و 790 جلد کتاب از سوی المصطفی تأسیس شده و در اختیار طلاب و پژوهشگران قرار دارد.

وی با بیان اینکه قریب به 50 فرصت مطالعاتی از کشورهای مختلف همچون آمریکا، کانادا، استرالیا و پژوهشگرانی از کشورهای اروپایی و آسیایی در ایران حضور یافته‌اند گفت: نمایشگاه جامع دستاوردهای پژوهشی المصطفی همزمان با هفته پژوهش از شنبه 24 آذرماه تا پنج شنبه در سالن قدس مجتمع امین المصطفی برگزار خواهد شد.

بی‌نیاز ادامه داد: 25 غرفه از واحدهای داخل و یک غرفه از واحدهای خارج از کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdk905.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما