دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : 71679
منبع : خبرگزاری تسنیم

دادستانی به ساماندهی تبلیغات شهری در قم ورود پیدا کرد

قم نيوز : معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از ورود مدعی‌العموم استان در راستای ساماندهی تبلیغات شهری خبر داد.
دادستانی به ساماندهی تبلیغات شهری در قم ورود پیدا کرد
دادستانی به ساماندهی تبلیغات شهری در قم ورود پیدا کرد
به گزارش قم نیوز علی‌اصغر سلطانی اظهار داشت: در راستای احیای حقوق عامه و حفظشان و جایگاه مردم، دادستانی استان ساماندهی انواع تبلیغات شهری را در دستور کار خود قرار داده که در این زمینه با مسئولان ذی‌ربط جلساتی برگزار و دستورات لازم صادرشده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد یکی از دلایل بروز تصادفات رانندگی جانمایی غیر کارشناسانه انواع تابلو‌های تبلیغاتی شکلی یا نوشتاری است که به استناد تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی در صورت بروز حادثه دستگاه‌های اجرایی مرتبط مسئول جبران خسارت هستند.

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب استان قم افزود: عامل دیگر وجود تبلیغات گسترده بر روی اتوبوس‌های شهری است که سبب پرت شدن حواس رانندگان در حین حرکت می‌شود که برابر ماده 207 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی نصب هرگونه علائم بر روی شیشه یا بدنه وسایل نقلیه به‌منظور تجارت و تبلیغ و نمایش ممنوع است مگر براساس ضوابطی که به پیشنهاد شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور به تصویب وزیر کشور بوده باشد.

سلطانی در ادامه گفت: به‌زودی نظارت اجرایی کامل بر روی انواع تابلو‌های موجود در سطح شهر ازلحاظ محتوایی و جانمایی و حتی رعایت کامل ضوابط و مقررات میزان نوردهی، عمود نبودن بر شارع و غیره اجرایی می‌شود.

وی در ارتباط با نصب بیلبورد‌ها، پرتابل و سازه‌های فلزی، تابلو‌های سه وجهی، لایت باکس، تلویزیون‌های شهری و غیره بیان کرد: باید تمام ارگان‌ها و نهاد‌ها و مردم عادی پس از طی مراحل قانونی مجوز‌های نصب را اخذ کنند، بدیهی است که با متخلفین برابر قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhmea.uqevazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما