جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 71794
منبع : خبرگزاری فارس

حجت‌الاسلام قمی: روحانیون باید به دنبال ترویج تعریف جدید اربعین باشد

قم نيوز : معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اربعین نیازمند یک تعریف جدید است، گفت: روحانیون باید به دنبال ترویج تعریف جدید اربعین حسینی باشند و با استفاده از این تعریف بتوانند برای ظهور امام زمان(عج) و سرکوب کردن ظالمان جهانی زمینه‌سازی کنند.
روحانیون باید به دنبال ترویج تعریف جدید اربعین باشد /11 درصد زائران اربعین زیر 20 سال هستند
روحانیون باید به دنبال ترویج تعریف جدید اربعین باشد /11 درصد زائران اربعین زیر 20 سال هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محسن قمی امشب در آیین تکریم از مبلغان جهادی که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال 15 میلیون نفر زائر اربعین حسینی بودند، اظهار کرد: بیش از دو میلیون زائر ایرانی، 135 هزار زائر پاکستانی، 78 هزار زائر افغانی، 70 هزار زائر بحرینی، 40 هزار زائر آذری، 40 هزار زائر لبنانی و هزار زائر روسی در حماسه بزرگ اربعین حضور یافتند.

وی با بیان اینکه چکیده شیعیان کشورهای مختلف در مراسم اربعین حسینی نقش‌آفرینی می‌کنند، اضافه کرد: ما باید قدردان این مراسم پالایش‌شده باشیم و از آن به‌عنوان یک فرصت مناسب استفاده کنیم.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: زمان‌شناس بودن یکی از ویژگی‌های زائران اربعین است چراکه این افراد از ثواب و پاداش زیارت امام حسین(ع) در ایام اربعین به ویژه با پای پیاده آگاه هستند؛ اگر افراد حاضر در قیام مختار و توابین نیز زمان‌شناس بودند، شرایط آن دوران بسیار تغییر می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه به برکت امام حسین(ع) مراسم اربعین از یک مراسم صرف مذهبی فارغ شده است، عنوان کرد: اربعین، یک مراسم تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است و دیگر زمان دغدغه‌داشتن برای جمع کردن مردم پای روضه تا حد زیادی گذشته است و موضوع این است که جریان کربلا چگونه می‌تواند در بازسازی تمدن علوی تاثیرگذار باشد.

قمی با اشاره به اینکه نزدیک به 50 درصد مردم همراه خانواده خود در مراسم اربعین شرکت می‌کنند، مطرح کرد: موضوع اتحاد و انسجام دو ملت ایران و عراق برای رسیدن به هدفی بزرگ در جریان اربعین حسینی مطرح است و اینکه باید بررسی کنیم که چگونه با ترکیب کردن انرژی مردم ایران و عراق می‌توان زمینه راهپیمایی اصلی را فراهم کرد که با رهبری امام زمان(عج) از گوشه و کنار دنیا برای اصلاح نظام بین‌المللی به سمت قدس حرکت کنیم.

وی ادامه داد: 57 درصد زائران اربعین حسینی زیر 40 سال، 77 درصد زیر 50 سال و 11 درصد زیر 20 سال سن دارند که این جمعیت جوان می‌تواند یک تغییر جدی را در نظام بین‌المللی رقم بزند.

قمی از بایکوت و تحریف حماسه اربعین توسط رسانه‌های استکباری یاد کرد و گفت: اربعین حسینی حضور قدرتمند خود را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کند و به یک رسانه پر قدرت تبدیل شده است چراکه هیچ کسی نمی‌تواند صدای این مراسم را نشنود.

وی با تاکید بر اینکه اربعین نیازمند یک تعریف جدید است، مطرح کرد: روحانیون باید به دنبال ترویج تعریف جدید اربعین حسینی باشند و با استفاده از این تعریف بتوانند برای ظهور امام زمان(عج) و سرکوب کردن ظالمان جهانی زمینه‌سازی کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchkqnq.23nzwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما