پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : 7180

توقیف 6 خودرو حامل دام فاقد مجوز حمل بهداشتی

قم نيوز : قم نیوز: توقیف 6 خودرو حامل دام فاقد مجوز حمل بهداشتی، کشف داروهای دامی غیر مجاز و کشف 3 هزار و 500 کیلوگرم شیر خام فاسد و غیر بهداشتی از عناوین اخبار دامپزشکی قم است.
توقیف 6 خودرو حامل دام فاقد مجوز حمل بهداشتی
به گزارش قم نیوز، اداره کل دامپزشکی قم با همکاری نیروی انتظامی و مبارزه با قاچاق کالای استان ۶ خودرو حامل دام که حامل ۲۹۵ راس گوسفند و ۳۰ راس گوساله که فاقد مجوز حمل بهداشتی بودند را توقیف کردند.

پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارجاع شد و دام‌ها نیز مورد بازرسی بهداشتی قرنطینه‌ای قرار گرفتند. لازم به ذکر است به استناد قانون سازمان دامپزشکی کشور هر گونه نقل و انتقال دام و فرآورده‌های خام دامی بایستی با خودروهای مجاز دارای کد دامپزشکی و با اخذ گواهی حمل دامپزشک از دامپزشکی شهرستان محل حرکت انجام شود.

از دامداران در خواست می‌شود اطلاعات در خصوص محموله‌های غیر مجاز و قاچاق دام که به استان قم وارد می‌شوند را با تلفن‌های ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

کشف داروهای دامی غیر مجاز
اداره کل دامپزشکی استان قم با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق کالای استان یک خودرو حامل داروهای دامی که خارج از شبکه مجاز اقدام به حمل دارو جهت توزیع به داروخانه‌های استان‌ها را داشت توقیف کردند.

در این محموله از ۲۵ قلم انواع داروهای دامی به تعداد ۳ هزار و ۴۷۶ بسته دارویی به ارزش ۱۳۵ میلیون ریال توقیف شدند و پرونده مربوطه به مرجع قضایی جهت اقدام حقوقی ارجاع شد.

لازم به ذکر است در حال حاضر ۵ شرکت پخش استانی دارو و ۱۴ داروخانه دامپزشکی دارای پروانه دامپزشکی بوده و با رعایت ضوابط بهداشتی در زمینه توزیع توزیع داروهای دامی مورد نیاز دامداران و مرغداران اقدام می‌کنند.

کشف ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شیر خام فاسد و غیر بهداشتی
بازرسان و ناظران بهداشتی دامپزشکی استان مقدار ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگم شیر خام فاسد و غیر بهداشتی را از ۲ خودرو حمل شیر شناسایی و توقیف کردند.

فرد متخلف به شیرهای مذکور جوش شیرین اضافه کرده بود که تخلف محسوب می‌شود. شیرهای مذکور به عنوان فاسد و غیر قابل مصرف شناسایی و ضبط و معدوم شد.

در حال حاضر در استان قم ۱۷ مرکز جمع آوری شیر به صورت مستقل و یا در ورودی کارخانه جات شیر استان با اخذ مجوز دامپزشکی فعال هستند و بر شیرهای دریافتی از دامداران نظارت بهداشتی دارند و ناظران بهداشتی مستقر در این مراکز در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی اقدام قانونی را معمول می‌دارند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.6nqt23nzvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما