شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۲
کد مطلب : 71807
منبع : خبرگزاری فارس

رئیس دانشگاه قم: دانشجویان از بی توجهی مدیران به ارزش‌ها برآشفته می‌شوند

قم نيوز : رئیس دانشگاه قم گفت: زمانی که جوانان ببینند مدیران نسبت به برخی از ارزش‌ها و مفاد قانون بی توجه هستند، برآشفته می‌شوند.
دانشجویان از بی توجهی مدیران به ارزش‌ها برآشفته می‌شوند
دانشجویان از بی توجهی مدیران به ارزش‌ها برآشفته می‌شوند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عسکر دیرباز ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس اشاره به ویژگی‌های نسل جوان در کلام مقام معظم رهبری اظهار کرد: از نظر ایشان جوانان پیشران جامعه هستند و آن‌ها با داشتن شجاعت در بیان، صراحت در گفتار دارند، جوانان به اشرافی گری معترض هستند و نسبت به عدالت اجتماعی در جامعه حساسیت دارند.

وی ادامه داد: جوانان دانشجو و طلبه در خصوص وضعیت انسانی در یمن نگران هستند و انتظار دارند که وزارت امور خارجه جدی تر در این مساله وارد شود، همچنین نسل جوان نسبت به مساله ای همچون پیوستن به CFT حساسیت دارند.

رئیس دانشگاه قم افزود: زمانی که جوانان ببینند مدیران نسبت به برخی از ارزش‌ها و مفاد قانون بی توجه هستند، برآشفته می‌شوند، آن‌ها می‌گویند که ما بر مبارزه با تروریسم و پولشویی تاکید داریم، اما پیوستن به کنوانسیون‌ها در این خصوص استقلال کشور را به خطر می‌اندازد.

دیرباز با اشاره به دغدغه دانشجویان اظهار کرد: آن‌ها علاوه بر تحصیل علمی و پیگیری مسائل تربیتی نسبت به آینده کشور حساسیت دارند، دانشجویان نسبت به مساله اشتغال و ازدواج توجه می‌کنند، اگر مسؤولان برای ازدواج فرزندانشان ازدواج آسان را پیش بگیرند، اقشار متوسط و پایین جامعه از آن‌ها الگو خواهند گرفت.

وی ادامه داد: دانشجویان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و والدین نسبت به وضعیت فرزندان دانشجوی خود توجه بیشتری داشته باشند، مدیران دانشگاه‌ها نمی‌توانند که به تنهایی جلوی گرایش دانشجویان به آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد به مواد مخدر را بگیرند.

رئیس دانشگاه قم افزود: در دانشگاه هر چند کمرنگ با پدیده بد حجابی مواجه هستیم، فضای دانشگاه جدا از فضای عمومی شهر و استان قم نیست، دشمن به دنبال ترویج بد حجابی در جامعه است، البته نسبت بدحجابی در دانشگاه قم به کل دختران دانشجو کمتر از این میزان در فضای عمومی است.

دیرباز دانشجویان را از مهم ترین اقشار جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان با طلاب جوان اتحاد داشته باشند، می‌توانند که جامعه را به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی هدایت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccm4qm.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما