يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 71870
منبع : خبرگزاری فارس

سرپرست استانداری قم: روند پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری قم کند است

قم نيوز : سرپرست استانداری قم گفت: روند پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری استان کند است و امسال تاکنون تنها یک مورد پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری در استان قم در قالب طرح رونق تولید صورت گرفت.
روند پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری قم کند است
روند پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری قم کند است
به گزارش قم نیوز سید محمد رضا هاشمی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اهمیت توجه به بخش گردشگری استان قم اظهار کرد: 95 درصد جمعیت استان قم در شهر قم هستند و اولویت اشتغال در استان به ترتیب بخش‌های گردشگری، صنعتی و کشاورزی است، به همین دلیل باید بیشترین پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری صورت بگیرد

وی ادامه داد: روند پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری استان قم کند است و امسال تاکنون تنها یک مورد پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری در استان در قالب طرح رونق تولید صورت گرفت که قابل قبول نیست.

سرپرست استانداری قم افزود: استان سالیانه میزبان بیش از 20 میلیون زائر است که سه میلیون نفر از آن‌ها خارجی هستند، با وجود این تعداد از گردشگر تنها یک مورد بوم گردی در استان قم داریم که قابل مقایسه با استان‌های دیگر نیست.

هاشمی با اشاره به لزوم پیگیری حل مشکلات سرمایه گذاران استان قم اظهار کرد: باید مدیران استان جلساتی را با سرمایه گذاران در بخش گردشگری قم برگزار کنند تا روند پرداخت تسهیلات به این بخش تسریع پیدا کند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه فرش در قم یک کار ارزنده بود، از میزان 420 میلیون دلار صادرات فرش کشورمان در سال گذشته، 70 میلیون دلار از استان قم بود و 45 درصد از فرش‌های عرضه شده در نمایشگاه بین المللی فرش تهران کار هنرمندان قمی است.

سرپرست استانداری قم افزود: ساماندهی خانه‌های مسافر از دغدغه‌های مدیران استان است که این کار از یک ماه پیش شروع شد. همچنین دعوت تورهای گردشگری به استان قم را در دستور کار داریم و در دو هفته گذشته 12 تور گردشگری به استان قم آمدند.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات طرح توسعه اشغال روستایی، دوره طلایی برای ایجاد شغل در روستاها را به وجود آورده است و پرداخت تسهیلات با سود 6 درصد به بخش تولید روستایی یک اتفاق بی نظیر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccx4qm.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما