شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 7189

اعزام 500 مبلغ در ایام اعتکاف به سراسر کشور

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام 500 روحانی مبلغ در ایام اعتکاف به سراسر کشور خبر داد.
اعزام 500 مبلغ در ایام اعتکاف به سراسر کشور
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف و سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: طبق روال هر سال دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به منظور تبیین و تبلیغ معارف اسلامی، احکام الهی و همچنین پاسداشت سالگرد امام راحل و قیام خونین ۱۵ خرداد مبلغین توانمند حوزه‌های علمیه را به سراسر کشور اعزام می‌کند.

وی ادامه داد: در این اعزام‌ها نسبت به آشنایی مردم در مناطق مختلف کشور با احکام الهی، تبیین معارف دینی و قرآنی برای معتکفین اقدام می‌شود.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: همچنین مبلغان در این دوره نسبت به آشنا ساختن مردم با سیره امام خمینی(ره)، اهمیت قیام ۱۵ خرداد، دستاوردهای نظام اسلامی و ولایت فقیه اقدام خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ولایت فقیه محور تمام ارزش‌ها در نظام اسلامی و منشا تحول در حکومت و پویایی نظام اسلامی است و این اصل در حقیقت هسته اصلی نظام اسلامی را تشکیل می‌دهد.

ولایت فقیه هسته اصلی نظام اسلامی است
موسوی اظهار داشت: ولایت فقیه در حقیقت یک مدل حکومتی بسیار موثر و نوین اسلامی است و مبلغان در این ایام در تبیین نقش این اصل اساسی در میان قشرهای مختلف مردم تلاش خواهند کرد.

وی اضافه کرد: مبلغان با برپایی محافل اعتکاف و مجالس جشن و سرور میلاد امیر مومنان(ع) در این دوران تلاش می‌کنند تا در راه تزریق معنویت مناطق مختلف کشور بکوشند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: اقداماتی مانند برپایی نماز جماعت، سخنرانی، تبلیغ چهره به چهره، تبلیغ در حلقه‌های معرفت و برگزاری جلسات مشاوره از اموری است که مبلغان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در اعزام به مناطق مختلف کشور انجام می‌دهند.

وی گفت: مبلغان دفتر تبلیغات حوزه علمیه به مدت چهار روز از ۱۴ تا ۱۷ خرداد به مناطق مختلف اعزام شده و وظایف تبلیغی خود را انجام خواهند داد.

موسوی اظهار کرد: برنامه اعزام مبلغ طوری طرح‌ریزی شده که هم ایام اعتکاف و هم ایام رحلت امام خمینی(ره) و سالروز قیام ۱۵ خرداد را در بر گیرد و نسبت به این مناسبت‌های مهم فعالیت‌های تبلیغی لازم صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این چهار روز نزدیک به ۵۰۰ مبلغ توسط دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ساماندهی و اعزام خواهند شد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: به دلیل آماده کردن این مبلغین برای حضور در مناطق مختلف کشور و با این هدف که بتوانند با ره‌توشه غنی وارد این فضا شوند، مبلغین دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم روز پنجشنبه دیداری با آیت‌الله جوادی آملی داشته و از رهنمودهای ایشان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به ارزش و فضیلت ماه رجب و ایام اعتکاف ابراز داشت: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی این امر معنوی در میان جوانان ترویج شده و هر سال تعداد مشتاقان برای پیوستن به این خیل عظیم افزایش پیدا می‌کند.

اعتکاف ظرفیت بزرگی برای مصون ماندن از آسیب‌ها
موسوی ادامه داد: اعتکاف یکی از بهترین ظرفیت‌های معنوی است که امروز در دست ما است تا به وسیله آن بتوانیم جامعه را از آسیب‌های عصر کنونی نجات دهیم.

وی یادآور شد: اعتکاف یعنی بریدن از تمام هواهای نفسانی، دلبستگی‌ها، خواسته‌های مادی و بریدن از هر چیزی که انسان را از معبود خود جدا می‌کند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: دلبستگی‌ها و شیفتگی‌های مادی بال‌های انسان را برای رسیدن به اوج معنویت و روحانیت می‌بندد و اعتکاف در واقع راهی است که با آن می‌توان به سراغ معشوق و معبود واقعی رفت.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.79urak9qypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما