چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 71999
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد

ایجاد اشتغال جدید برای 10 هزار نفر در قم در سال 97

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در سال جاری تاکنون برای 10 هزار و 901 نفر اشتغال جدید در استان به وجود آمد، در حالی که پیش بینی سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در سال جاری ایجاد شغل برای 14 هزار و 810 نفر بود.
ایجاد اشتغال جدید برای 10 هزار نفر در قم در سال 97
ایجاد اشتغال جدید برای 10 هزار نفر در قم در سال 97
به گزارش قم نیوز محمد رضا کاویانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به عملکرد سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان قم اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اعلام کرده است که با 265 میلیارد سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی قم در سال جاری برای دو هزار و 146 نفر اشتغال به وجود آمد.

وی ادامه داد: در سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان قم پیش بینی شده بود که در سال 97 با 261 میلیارد تومان سرمایه گذاری در زیرمجموعه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای دو هزار و 801 نفر در قم اشتغال به وجود بیاید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: در سال گذشته، گردشگری، صنایع دستی، مبلمان و مصنوعات چوبی، کفش و دمپایی، سوهان و مصنوعات پلاستیکی از جمله رسته‌های اولویت دار برای پرداخت تسهیلات طرح اشتغال فراگیر بود.

کاویانی با اشاره به جلسات کارگروه اشتغال استان قم اظهار کرد: این جلسات از این به بعد هر دو هفته یک بار در استان قم تشکیل خواهد شد تا به مسائل بخش اشتغال در جلسات رسیدگی شود.

وی ادامه داد: 100 درصد اعتبارات تخصیص داده شده به استان قم در طرح اشتغال پایدار روستایی را به متقاضیان پرداخت کردیم و استان اکنون رتبه سوم را در زمینه انعقاد قرارداد برای پرداخت تسهیلات این طرح در کشور دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: کاهش بیمه شدگان اجباری و افراد تبعی را در قالب آمار سالیانه در استان نداریم و این آمار از فروردین سال گذشته تاکنون مثبت بوده است، البته کاهش به صورت فصلی رخ داده است و تا آبان ماه به سه هزار و 75 نفر در قم بیمه بیکاری پرداخت شده است.

کاویانی با اشاره به آمار ایجاد اشتغال جدید در استان قم اظهار کرد: در سال جاری تاکنون برای 10 هزار و 901 نفر در استان اشتغال جدید به وجود آمد، در حالی پیش بینی سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان قم در سال جاری ایجاد شغل برای 14 هزار و 810 نفر بود. درصد تحقق این سند در بخش اشتغال 73 درصد بوده است و سامانه رصد اشتغال سه هزار و 977 نفر را در سال جاری در استان قم تائید کرده است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده در سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان برای سال 97، مبلغ چهار هزار و 200 میلیارد تومان بود که تاکنون دو هزار و 410 میلیارد تومان از این سرمایه گذاری محقق شده است و درصد تحقق این سند در این بخش 57 درصد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: امکان برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد بیکار در استان قم برای تبدیل آن‌ها به افراد متخصص موردنیاز واحدهای تولیدی وجود دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdceoo8f.jh8zoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما