چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 72244
منبع : خبرگزاری مهر
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

طرح جامع حمل و نقل بار در قم اجرا می‌شود

قم نيوز : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در حال سر و سامان دادن به حمل بار در قم هستیم، از اجرای طرح جامع حمل و نقل بار در این شهر خبر داد.
طرح جامع حمل و نقل بار در قم اجرا می‌شود
طرح جامع حمل و نقل بار در قم اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان غروب سه‌شنبه در جلسه شورای مدیریت ترافیک استان قم که در استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: تاکنون در قم طرح جامع حمل و نقل نداشتیم که در حال انجام اقدامات لازم برای اجرای این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه نوع و وزن بار در آمارگیری از وضعیت حمل بار در قم مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در این زمینه عملیات آماربرداری در سطح شهر قم با مشارکت ۵۰۰ آماربردار انجام شده و پلیس ناجا نیز در این زمینه همکاری خوبی داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: در این آمارگیری کلیه پاتوق‌های باری شهر احصا شدند و همه کاربری‌های شهر مورد بررسی قرار گرفتند، بلوک های آماری از مرکز آمار اخذ شدند، شبکه معابر شهر بروزرسانی شد، شرکت‌های باربری اعم از درون شهری و برون شهری مورد پرسش‌گری قرار گرفتند، نواحی ترافیکی تعریف شد، کلیه میدان‌های میوه و تره بار و میزان میوه و تره بار شناسایی شدند، سایت‌های پسماند مورد بررسی قرار گرفت و راه آهن و ایستگاه‌ها نیز بررسی شد.

شناسایی ۶ نقطه برای احداث پایانه بار در قم

وی گفت: ۶ نقطه دارای پتاسنیل برای احداث پایانه بار در قم شناسایی شده که در مبادی شهر با جریان ترافیک مسافری آمیخته هستند و ناامنی و مشکلات ترافیک را دارد که هدف از احداث پایانه باری این است که باری که از داخل شهر به خارج شهر منتقل می‌شود با استفاده از کامیونت و از طریق این پایانه‌ها به خارج از شهر ارسال شود.

ذاکریان با بیان اینکه در حال سر و سامان دادن به حمل بار در قم هستیم، افزود: در صورت تصویب در شورای ترافیک مقدمات اجرای این طرح عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: مکاتبات لازم برای اموری از جمله گمرک و بارانداز در سیستم ریلی که باید مورد توجه قرار گیرد، انجام گرفته و اطلاعات جمع آوری شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: اختلاط ترافیک باری و مسافری مشکل ساز شده و منجر به تصادف می‌شود زیرا خودروهای حمل بار سنگین هستند و بیشتر تصادفاتشان فوتی خواهد بود بنابراین باید برای اجرایی شدن این لایحه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: هیچ تداخلی میان خدمات و عوارض شهرداری با این طرح وجود ندارد و این مباحث ریالی که در نظر گرفته شده سیاست گذاری مالی برای ایجاد محدودیت است تا در زمان‌ و مکانی که ترافیک شدید وجود دارد خودروهای حمل بار وارد نشوند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdci5ray.t1ar52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما