پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 72286
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله نوری همدانی: ریشه فقر بیکاری و پایین بودن ارزش ریال است

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید بیکاری، گرانی و پایین بودن ارزش ریال به‌عنوان ریشه‌های اصلی پدید آمدن فقر در جامعه اسلامی نام برد و ادامه داد: بر اساس آموزه‌های دینی جامعه اسلامی با عمل به دستورات نباید هیچ فقیری داشته باشد.
ریشه فقر بیکاری و پایین بودن ارزش ریال است
ریشه فقر بیکاری و پایین بودن ارزش ریال است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با پرویز فتاح رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه کار کمیته امداد بسیار مهم و ارزشمند است، اظهار کرد: هر تلاش، کار و قدم نیروهای کمیته امداد عبادت است و در مورد رفع فقر و پرداختن به مشکلات نیازمندان روایات و احادیث بسیاری وجود دارد.

وی از فقر به‌عنوان یکی از بدترین مصیبت‌ها نام برد و اضافه کرد: فقیر در وطن خود غریب است اما فرد ثروتمند در خارج از وطن خود هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

این مرجع تقلید گفت: فقر در اسلام عارضه‌ای است که با بی‌توجهی به معارف اسلام پدیده آمده است درحالی‌که اگر به معارف اسلام به شیوه مطلوب توجه می‌شد این عارضه به وجود نمی‌آمد.

وی با اشاره به اینکه مصادیق انفال عمومی باید در اختیار پیامبر و امام قرار داشته باشد، عنوان کرد: این انفال در زمان نبود امام هم باید در اختیار نایب ایشان قرار گیرد؛ اگر از همه جنگل‌ها، زمین‌ها، دریاها و مراتع به شیوه مطلوب مورد استفاده قرار می‌گرفت فقر به صورت کامل از بین می‌رفت.

آیت‌الله نوری همدانی فاصله طبقاتی و اشرافی‌گری را بر خلاف آموزه‌های اسلام دانست و گفت: بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام، سه عنصر فقر، جهل و ظلم نباید در جامعه هیچ جایی داشته باشد چراکه وجود آن‌ها از پیشرفت جامعه جلوگیری می‌کند.

وی از نبود کار، گرانی و پایین بودن ارزش ریال به‌عنوان ریشه‌های اصلی پدید آمدن فقر در جامعه اسلامی نام برد و ادامه داد: بر اساس آموزه‌های دینی جامعه اسلامی با عمل به دستورات نباید هیچ فقیری داشته باشد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcepw8f.jh8wvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما