پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 72292
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم مطرح کرد

کاهش قیمت خودروهای خارجی و گرانی خودروهای ایرانی

قم نيوز : رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم از کاهش نسبتا قابل توجه قیمت خودروهای خارجی و البته گران تر شدن برخی خودروهای تولید داخل و نایاب شدن برخی دیگر از آن ها خبر داد.
کاهش قیمت خودروهای خارجی و گرانی خودروهای ایرانی
کاهش قیمت خودروهای خارجی و گرانی خودروهای ایرانی
به گزارش قم نیوز فریدون عطارد با بیان این مطلب افزود: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که برخی خودروهای صفر تولید داخل، اصلا در بازار یافت نمی شوند و معامله این خودروها به صفر رسیده است.

وی اظهار کرد: در عین حال بعضا تحویل خودروهای ثبت نامی توسط شرکت های خودروساز داخلی هم به موقع و بر اساس زمان بندی از پیش اعلام شده انجام نمی گیرد و همین امر سبب شده تا آرامش نسبی که با کاهش قیمت ارز و تداوم این کاهش به بازار خودروهای تولید داخل بازگشته بود دچار نوسان شود.

وی ادامه داد: در کنار مشکل عدم تحویل به موقع خودروهای ثبت نامی، شاهد این هستیم که برخی شرکت های خودروساز داخلی نیز تولیدات خود را به صورت قطره چکانی به بازار عرضه می کنند.

عطارد با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به دنبال افزایش تولید خودروسازان داخلی و عرضه بیشتر خودرو به بازار است افزود: به هر حال بازار خودرو هم مانند هر بازار دیگری تابع عرضه و تقاضاست و امیدواریم تا با تزریق بیشتر خودرو داخلی به بازار، جوّ ایجاد شده شکسته شود و آرامش بیشتری بر بازار خودرو حکمفرما شود.

رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم همچنین با انتقاد از نحوه فاکتور کردن خودروهای تولید داخل گفت: اگرچه تداوم ارائه خودرو توسط تولیدکننده های داخلی و آن هم زیر قیمت بازار آزاد می توانست سبب بازگشت تعادل به بازار شود؛ اما امروزه شاهد آن هستیم که قیمت برخی خودروهای خروجی از کارخانه ها تفاوت چندانی با قیمت بازار آزاد ندارد و برخی تنها با پنج درصد کمتر از قیمت بازار آزاد فاکتور می شود.

رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره پیش بینی وضعیت آینده بازار خودرو اظهار کرد: همه چیز به خود تولید یعنی تحویل به موقع و به اندازه محصول از سوی خودروساز بر می گردد؛ بنابراین اگر شرکت های خودروساز داخلی بتوانند علاوه بر پاسخگویی به تعهدات گذشته، تولید بیشتری را هم روانه بازار کنند. قاعده عرضه و تقاضا حُکم می کند که ان شاء الله روند بهتری را در بازار خودرو داشته باشیم و کم کم آرامش بیشتری به بازار باز گردد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb55bz.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما