پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : 7261
آیت الله یزدی عنوان کرد:

روند مطلوب رسیدگی به پرونده اختلاس در دستگاه قضا

قم نيوز : قم نیوز: رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روند رسیدگی به پرونده اختلاس در سیستم قضایی را بسیار خوب و دقیق ارزابی کرد.
روند مطلوب رسیدگی به پرونده اختلاس در دستگاه قضا
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص وظایف مسوولان نسبت به مردم گفت: اگر کسی مسوولیتی را می‌پذیرد وظیفه دارد در شعاع مسوولیتش کوتاهی نکند و اگر نمی‌تواند آن کار را انجام دهد بهتر است مسوولیت را نپذیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرایط پذیرفتن مسوولیت توان انجام کار است، اضافه کرد: وقتی فردی برای انجام کاری منتخب می‌شود باید ببیند که آیا توان انجام این مسوولیت را دارد یا خیر و اگر مسوولیت را پذیرفت وظیفه دارد که طبق شرح وظایف تعریف شده انجام وظیفه کرده و نباید به هیچ وجه کوتاهی کند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: مسوولان موظف هستند در شعاع مسئولیت خود مطابق شرح وظایف عمل کنند و اگر به وظیفه عمل نکنند در پیشگاه خلق و خالق مسوول هستند.

وی با اشاره به برنامه جامعه مدرسین درباره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جامعه مدرسین در زمان برگزاری انتخابات با توجه به شرایط تصمیم‌گیری خواهد کرد.

یزدی اظهار نظر و اعلام موضع در انتخابات ریاست جمهوری از سوی جامعه مدرسین را قطعی دانست و عنوان کرد: به احتمال قوی جامعه مدرسین اظهار نظر خواهد کرد ولی اینکه اظهار نظر تا چه حد و به چه کیفتی باشد با در نظر گرفتن شرایط تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در خصوص رسیدگی به پرونده اختلاس اذعان داشت: با کسب اطلاعی که از شخص رییس قوه قضاییه و دادستان کردم رسیدگی به این پرونده روند خوبی را طی می‌کند و در شرایط کنونی دستگاه قضایی سنگین‌ترین کاری که بر عهده دارند رسیدگی به این پرونده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ‌ارزیابی برای یک قوه در نظام حکومتی بیشتر بر روی مسائل مهمی است که پیش می‌آید، به طور مثال در زمانی که بنده تصدی ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشتم مسئله کرباسی مطرح بود و بسیاری معتقد بودند که این پرونده باید خارج از سیستم قضایی باشد و بنده مخالف این مسئله بودم.

وی شتاب‌زدگی در رسیدگی‌های قضایی را خطرناک دانست و یادآور شد: به نظر من روند رسیدگی به این پرونده در سیستم قضایی بسیار خوب و دقیق بوده است.

یزدی بیان کرد: این پرونده به تدریج بررسی شده و روند رسیدگی به آن رضایت بخش است و امیدواریم که نتیجه پایانی به گونه‌ای باشد که وقتی به اطلاع عموم مردم‌ رسید رضایت مردم حاصل شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.-nqt23nizftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما