پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : 72649
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله اعرافی: انقلاب اسلامی یک الگوی جدید برای جهان است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: انقلاب اسلامی یک الگوی جدید برای جهان است و این انقلاب یک نظام فکری برای ابعاد مختلف زندگی است که خاستگاه آن شهر قم است.
انقلاب اسلامی یک الگوی جدید برای جهان است
انقلاب اسلامی یک الگوی جدید برای جهان است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت دهه بصیرت استان قم در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: این عالم در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور چشمگیری داشت.

وی ادامه داد: دهه بصیرت از 9 دی آغاز می‌شود که روز خاموش کردن فتنه به دست مردم بود، این دهه در روز 19 دی که سالگرد قیام مردم قم علیه رژیم طاغوت به پایان می‌رسد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: مدیریت حوزه برای بزرگداشت دهه بصیرت همکاری لازم را انجام می‌دهد، شهر قم جایگاه رفیعی دارد و باید توجه نسل جوان در استان به تاریخ قم جلب شود، هیچ گاه مشعل عشق مردمی به اهل‌بیت(ع) در این شهر خاموش نشد.

آیت‌الله اعرافی شهر قم را پایگاه معارف اسلامی دانست و تصریح کرد: در طول دوره‌های مختلف تاریخی شاهد حضور عالمان اسلامی در این شهر بودیم و معارف الهی و عشق و محبت به خاندان پیامبر(ص) از این شهر منعکس می‌شد.

وی ادامه داد: بازیابی هویت قمی برای مردم این استان اهمیت زیادی دارد و نباید مردم قم از این هویت دور شوند، اقشار مختلف مردم قم در نهضت انقلاب اسلامی مشارکت داشتند و باید قدر مردم این شهر را بدانیم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: یکی از آسیب‌هایی که برخی از حوزه‌ها در طول تاریخ به آن دچار شدند، جدایی بین حوزه‌ها و محیط پیرامون بوده است.

آیت‌الله اعرافی انقلاب اسلامی را یک الگوی جدید برای جهان دانست و تصریح کرد: این انقلاب یک نظام فکری برای ابعاد مختلف زندگی است که خاستگاه آن شهر قم است.

وی ادامه داد: در سال گذشته شاهد بودیم که مردم به مقابله با اغتشاشات پرداختند و راهپیمایی‌های مردمی در اعتراض به اغتشاش گران شکل گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: مدارس، موسسات و مراکز حوزوی حضور خوبی در برنامه‌های دهه بصیرت خواهند داشت، دفتر اجتماعی حوزه در این دهه بیش از 100برنامه در مناطق مختلف کشور اجرا می‌کند و حوزه برنامه‌های متنوعی در این زمینه دارد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به رویکرد مدیریت حوزه خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که حوزه در ساحت‌های مختلف پاسخگو باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchw-nq.23nikdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما