شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 72666
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:

کتاب‌های استاد پرورش برای هر قشری آموزنده است

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: کتاب‌های استاد پرورش برای هر قشری آموزنده است و آثار او در حال احیا شدن است .
کتاب‌های استاد پرورش برای هر قشری آموزنده است
کتاب‌های استاد پرورش برای هر قشری آموزنده است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین احمد عابدی در مراسم پنجمین سالگرد ارتحال استاد سید علی اکبر پرورش در دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به شرط استفاده از قرآن اظهار کرد: طهارت شرط استفاده از این کتاب آسمانی است، ترجمه‌ها و تفاسیر مختلفی برای قرآن نگاشته شده، اما با این وجود هنوز فکر کسی به باطن قرآن نرسیده است.

وی ادامه داد: برخی تفاسیر ادبی و برخی تفاسیر هنری برای قرآن نوشتند، اما کسانی که به جنبه هدایتی این کتاب آسمانی پرداختند، کم بودند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: علامه طباطبایی هر روز به حرم حضرت معصومه(س) مشرف می‌شد و او همیشه در این مسیر در حال عبادت بود، این عالم برجسته به اقشار مختلف مردم احترام می‌گذاشت و جلوی کودکان هم بلند می‌شد.

عابدی تفسیر المیزان را بی نظیر دانست و تصریح کرد: علامه طباطبایی در مطرح کردن قرآن تاثیرگذار بود و او به عنوان یک چهره اخلاقی شناخته می‌شد.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی فکر گناه کردن را هم گاهی گناه می‌دانست و می‌گفت کسی که به گناه فکر کند، نمی‌تواند که قرآن را بفهمد، استاد پرورش شرط ورود به محضر قرآن را پاکی دل می‌دانست.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: استاد پرورش شاگرد علامه طباطبایی محسوب می‌شد و از تفسیر المیزان استفاده زیادی کرد، پاکی در نوشته‌ها و سخنرانی‌های استاد پرورش موج می‌زد و جامعیت در آثار او احساس می‌شد.

عابدی با اشاره به ویژگی‌های استاد پرورش اظهار کرد: او با آثار عرفانی آشنا بود و استاد پرورش همیشه سعی می‌کرد که توجه مخاطبان خود را به عالم غیب جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های استاد پرورش برای هر قشری آموزنده است، آثار او در حال احیا شدن است و آثار استاد پرورش در زمینه علوم مختلف جامعیت دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcg339u.ak9x34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما