شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 72667
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مقتدایی:

استاد پرورش یک عارف انقلابی بود

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: استاد پرورش یک عارف انقلابی و استاد متعهد بود که با روی باز مردم را می‌پذیرفت.
استاد پرورش یک عارف انقلابی بود
استاد پرورش یک عارف انقلابی بود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله مرتضی مقتدایی در مراسم پنجمین سالگرد ارتحال استاد سید علی اکبر پرورش در دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به ویژگی‌های استاد پرورش اظهار کرد: او یک عارف انقلابی و استاد متعهد بود، استاد پرورش با روی باز مردم را می‌پذیرفت و او مشکلات مردم را از زبان آن‌ها می‌شنید.

وی ادامه داد: استاد پرورش در دوره حیات خود به پناهگاهی برای مردم تبدیل شده بود و برای حل مشکلات آن‌ها تلاش می‌کرد، این که انسان مرجعی برای رفع گرفتاری‌های مردم باشد، توفیقی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: براساس روایات بهشت دری به نام باب المعروف دارد که کسی از این در وارد بهشت نمی‌شود، مگر خودش اهل معروف باشد، اهل معروف در دنیا کسانی هستند که حاجات مردم را روا می‌کنند.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به جایگاه اهل معروف اظهار کرد: براساس روایات آن کسانی که در دنیا به کار خیر مشهور شدند و پناهی برای مردم باشند، در روز قیامت هم اهل معروف خواهند بود، چنین افرادی حتی اگر به جهنم هم بروند آتش برای آن‌ها خاموش شده و شفیعانی برای گناهکاران در روز قیامت می‌شوند.

وی ادامه داد: خداوند در روز قیامت به اهل معروف می‌گوید که گناهان شما آمرزیده شده است و گناهی دیگر در نامه اعمال شما نیست، حسنات اهل معروف در نامه اعمال دیگران تقسیم خواهند شد تا آن‌ها هم بهشتی شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شهید پرورش از مصادیق روایات اهل معروف و به معنای واقعی خدمتگزار بود، امیدواریم که استاد پرورش هم همچون دنیا در روز قیامت هم اهل معروف شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchq-nq.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما