يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 72730
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

وظیفه نخبگان فرهنگی حفظ بصیرت در جامعه است

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بخواهیم مسیر انقلاب را به خوبی پیش ببریم امت باید بصیرت بالا را حفظ کنند. وظیفه نخبگان فرهنگی در راستای حفظ بصیرت والا در جامعه قرار دارد.
وظیفه نخبگان فرهنگی حفظ بصیرت در جامعه است
وظیفه نخبگان فرهنگی حفظ بصیرت در جامعه است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی ضمن تبریک فرارسیدن دهه بصیرت اظهار کرد: این دهه نامگذاری یک حضور با شکوه و بی‌نظیر ملت در برابر یک فتنه بسیار پیچیده و طراحی شده استکبار جهانی بود که قصد داشتند تغییرات سیاسی را بر اساس اهداف خود به وجود آورند.

وی خاطرنشان کرد: این توطئه دشمنان با حضور به موقع و با تمام توان و سرمایه ملت به یک فرصت برای انقلاب تبدیل شد. این حرکت گویای بصیرت بالای ملت بود که برگ زرینی به تاریخچه خود افزودند و افتخاری در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کسب کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به علت نامگذاری این دهه به عنوان بصیرت گفت: این نامگذاری به دلیل حرکت ناشی از بصیرت ملت بود. فاصله 9 دی تا 19 دی به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شد تا این حرکت عظیم به عنوان الگوی ماندگار برای جامعه، نسل آینده و جوامع دیگر باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: چنین حرکت‌هایی نشان می‌دهد تنها راه مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی حضور به موقع، با وحدت و یکپارچگی بر محور ولایت است که در واقع تجدید بیعت با رهبر انقلاب را به همراه داشت.

حجت‌الاسلام رجبی عنوان کرد: اگر بخواهیم راه و مسیر انقلاب را به خوبی پیش ببریم امت باید همین بصیرت بالا را حفظ کنند و وظیفه نخبگان فرهنگی در راستای حفظ بصیرت والا در جامعه قرار دارد.

وی بصیرت ملت را یکی از محورها و موضوعات اصلی ذکر کرد و افزود: از سویی دیگر ابعاد توطئه دشمن باید در 9 دی تبیین شود تا از آن راهکار خاص خود را برای ادامه راه استخراج کنیم و به ویژه باید نسبت به نقش تبعیت از رهبری در حل بحران‌ها و تبدیل آن به فرصت‌ها تأکید و سرمایه‌گذاری ویژه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: امام خمینی(ره) در سخنی فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد که در واقع 9 دی یک تجربه شکوهمند در این زمینه به همراه داشت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciuyay.t1arp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما