سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 72840
منبع : خبرگزاری تسنیم

مسئولان برای طولانی‌تر شدن مدت اقامت زائرین در قم چاره‌اندیشی کنند

قم نيوز : سرپرست استانداری قم گفت: نمی‌خواهیم کسانی که به استان قم سفر می‌کنند تنها برای زیارت حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در این شهر اقامت داشته باشند، به همین خاطر باید برای طولانی شدن اقامت زائران در استان چاره‌ای اندیشید.
مسئولان برای طولانی‌تر شدن مدت اقامت زائرین در قم چاره‌اندیشی کنند
مسئولان برای طولانی‌تر شدن مدت اقامت زائرین در قم چاره‌اندیشی کنند
به گزارش قم نیوز سید محمدرضا هاشمی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای کاهش مشکلات زائرین لازم است ستاد دائمی سفر هر دو ماه یک بار در استان برگزار شود.

وی با تأکید بر حضور گسترده زائرین در شهر قم اظهار داشت: زمان اقامت مسافرین در شهر قم 6 ساعت بوده و این در حالی است که این زمان در شهر مشهد 48 ساعت است پس باید دلیل میزان اختلاف در این دو شهر مقدس بررسی شود.

سرپرست استانداری قم با اشاره به رفت‌وآمد 24 میلیون زائر در طول سال به استان قم ادامه داد: لازم است به امنیت، سلامت و اسکان مسافرین در این شهر بیش‌ازپیش توجه کنیم زیرا این مسائل جزو اولویت‌های مدیریت استان قم است.

هاشمی با تأکید بر ضرورت نظارت کافی بر رستوران‌های استان عنوان کرد: باید شهر قم از معبر به مقصد تبدیل شود و این امر مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی تمام دستگاه‌های اجرایی است.

وی معرفی ظرفیت‌های روستاهای استان و گسترش بومگردی در استان قم به زائرین را ضروری دانست و تصریح کرد: حفاری دستگاه‌های خدمت رسان در نقاط مختلف شهر قم باید پیش از 10 اسفندماه به پایان برسد.

سرپرست استانداری قم ضمن ضرورت حضور متخصصان پزشکی در بیمارستان‌های استان در ایام تعطیلات نوروزی افزود: استان قم یک استان زیارتی بوده و تکریم زائرین در این استان بسیار ضروری است.

هاشمی با اشاره به  وجود بیش از 11 هزار تخت اقامتی در قم خاطرنشان کرد: استان قم دارای بهترین صنایع‌دستی است به همین دلیل لازم است که نمایشگاه صنایع‌دستی قم در ایام تعطیلات نوروزی برپا شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawan0.49nuy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما