شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 7285
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد:

ساخت کتابخانه‌های استاندارد در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به برخی از مشکلات کتابخانه‌ها و انتظارات به وجود آمده از سوی مردم گفت: در طراحی‌های جدید کتابخانه‌ها، استاندارد بودن مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.
ساخت کتابخانه‌های استاندارد در قم
به گزارش قم نیوز، علی فریدونی در جلسه‌ای که با حضور مسوولان کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، گفت: در گذشته ساخت کتابخانه‌ها براساس استاندارد خاصی نبود و به کتابخانه به عنوان یک انبار کتاب نگاه می‌شد.

وی افزود: برخی از مشکلات موجود در کتابخانه‌ها به دلیل استاندارد نبودن ساختمان کتابخانه‌هاست که امیدواریم با ساخت کتابخانه‌های جدید به انتظارات و نیازهای مردم پاسخ داده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم اظهار داشت: انتظارات مردم و مسوولان نسبت به کارکرد کتابخانه‌ها افزایش یافته است و به همین نسبت باید خدمات دهی و پاسخگویی در کتابخانه‌ها ارتقا یابد.

وی ادامه داد: لازمه کار کتابداری، جدیت، اقتدار و تاثیر گذاری منطقی است و با توجه به رسالتی که کتابخانه‌ها دارند باید دیدگاه خدمتگزاری ایجاد شود.

فریدونی با اشاره به نقش مهم مسوولان کتابخانه‌ها و کتابداران خاطرنشان کرد: با توجه به انتظارات به وجود آمده و به منظور ارتقای سطح کیفی خدمات دهی، باید در نحوه ارائه خدمات، نحوه عضوپذیری، نحوه برخورد با مراجعان و مشاوره دادن دقت بیشتری شود.

وی رسالت اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را ترویج کتاب و مطالعه مفید عنوان کرد و اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی، همه افراد شاغل در کتابخانه اعم از مسئول و کتابدار باید تلاش کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.j052yt0xka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما