چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 72871
منبع : خبرگزاری ايرنا

شبکه فاضلاب محله هشت پردیسان قم افتتاح شد

قم نيوز : شبکه فاضلاب محله هشت مسکن مهر پردیسان قم، طی آیینی با حضور سرپرست استانداری و جمعی از مسئولان استانی مورد بهره برداری قرار گرفت.
شبکه فاضلاب محله هشت پردیسان قم افتتاح شد
شبکه فاضلاب محله هشت پردیسان قم افتتاح شد
به گزارش قم نیوز روابط عمومی استانداری قم روز چهارشنبه اعلام کرد که سرپرست استانداری قم در این آیین، به مساله کاهش نزولات آسمانی در سال های اخیر اشاره و اظهار کرد: کشور ما با مشکل کم آبی مواجه است و لازم است تا در مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آبی برنامه ریزی صحیح شکل گیرد.
سید محمدرضا هاشمی با اشاره به میزان مصرف آب در بخش های کشاورزی، خانگی و صنعت، اضافه کرد: در حال حاضر سه درصد آب مصرفی خانگی را می توانیم تصفیه و برای استفاده مجدد بکار بگیریم.

وی با تاکید بر اهمیت بازیافت آب مصرفی و کاربرد های آن، گفت: آب تصفیه شده از فاضلاب شهری و روستایی را می توان در بخش های صنعتی و نیز آبیاری فضای سبز استفاده نمود.

وی با بیان تلاش ها و سرمایه های صرف شده برای انتقال آب سرشاخه های دز به استان، خاطرنشان کرد: باید قدر این نعمت خداوند را بدانیم و با فرهنگ سازی صحیح و استفاده از ظرفیت های مردمی در اجرای طرح های صرفه جویی در مصرف آب، بهینه سازی روش های مصرف آب و تصفیه فاضلاب بهره ببریم.

شبکه فاضلاب محله هشت مسکن مهر پردیسان با پوشش پنج هزار و 400 تن، با اعتبار 30 میلیارد ریال و به طول 6 هزار و 200 متر به بهره برداری رسید.
همچنین پیش از این آیین، عملیات ارتقا و نوسازی تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شهر قم با پوشش 250 هزار تن و ظرفیت 52 هزار متر مکعب در شبانه روز و با اعتبار 200 میلیارد ریال آغاز شد.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcezv8f.jh8wfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما