يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 73033
منبع : خبرگزاری مهر
معاون ارتباطات جامعه المصطفی خبر داد؛

انتشار بیش از ۱۷۰۰ عنوان کتاب به ۲۵ زبان توسط جامعه المصطفی

قم نيوز : معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعة المصطفی با بیان اینکه اسلام ناب با مرکزیت حوزه علمیه قم در حال جهانی شدن است، گفت: جامعه المصطفی بیش از هزار و ۷۰۰ کتاب به ۲۵ زبان منتشر کرده است.
انتشار بیش از ۱۷۰۰ عنوان کتاب به ۲۵ زبان توسط جامعه المصطفی
انتشار بیش از ۱۷۰۰ عنوان کتاب به ۲۵ زبان توسط جامعه المصطفی
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محسن قنبری غروب شنبه در نشست گزارش دستاوردهای چهل ساله حوزه‌های علمیه که در مجمتع دارالولایه برگزار شد با اشاره به گفتمان سازی علمی گفت: این گفتمان انقلابی دارای ارزش‌هایی است که حوزه علمیه آن را دنبال می‌کند و توسعه می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌های این گفتمان عقلانیت است، عقلانیتی که حوزه‌ها به وسیله آن میراث هزار ساله خود را در قالب مباحث علمی و آکادمیک به ما می‌آموزند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعه المصطفی با تأکید بر اینکه گفتمان انقلابی و حوزه‌ای ما در فضای بین المللی عقلانی است، افزود: ما هیچ وقت برای اثبات خود دیگران را نفی نکردیم و این را انقلاب و مقام معظم رهبری به ما آموخت.

وی با بیان اینکه تقریب در فضای بین ادیانی و مذاهبی هم شعار حوزه علمیه در فضای بین الملی است هم در  عمل آن را نشان داده است، افزود: در فضای تقریب گفتمان ما اعتدالی است، سرفصل‌های ما نه تکفیری هستند نه تفریطی و نه افراطی و خود را در جایگاه وسطی قرار دادیم و بر طبق قرآن راه اعتدالی را در پیش گرفتیم.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به دستاوردهای جامعه المصطفی گفت: آنچه حوزه‌ها از میراث هزار ساله دارد جامعه المصطفی آن‌ها را بازگوی علمی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه المصطفی در مراکز مختلف آکادمیک و حوزه‌ای چون یونسکو و نیز در بین کشورهای اسلامی و دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه عضویت دارد، گفت: جامعه المصطفی در دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام هم عضو است و تلاش می‌کند به عنوان یک کنش‌گر فعال و با قدرت، گفتمان عقلانی، دینی و معتدل را نمایندگی کند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعه المصطفی ابراز کرد: عرصه جهانی یک عرصه تنوع گفتمانی است و برای آن که حرفی برای گفتن داشته باشیم باید گفتمان‌های دیگر را هم بشناسیم و یک کنش‌گر فعال باشیم و امروز گفتمان حوزه و انقلاب در همه جای  دنیا شناخته شده است.

وی با بیان اینکه باید به گفتمان قالب تبدیل شویم، افزود: امروز حوزه علمیه باید میراث علمی خود را به مرجعیت عالم برساند و هر آنچه از دین و اسلام ناب در اقصی نقاط عالم وجود دارد بتواند در فضای بین الملل پاسخگو باشد.


تحصیل طلاب از ۱۳۰ ملیت در جامعه المصطفی

حجت الا سلام قنبری بیان کرد: جامعه المصطفی امروز از نقاط مختلف دانش پژوه دارد و علوم اهل بیت(ع) و اسلام ناب با مرکزیت حوزه علمیه قم در حال جهانی شدن است؛ امروز از ۱۳۰ ملیت طلبه داریم و بیش از ۵۰ هزار دانش پژوه در ایران  و خارج کشور گفتمان اعتدالی، انقلابی و تعدیلی را نمایندگی می‌کنند.

وی به توسعه گفتمان فرهنگی، ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم این فرهنگ را توسعه دهیم اولین ابزار آن زبان فارسی است و امروز حوزه علمیه در فضای بین المللی توانسته بیش از ۳۰۰ هزار دانش پژوه طلبه و خانواده آن‌ها را با زبان فارسی آشنا کند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعه المصطفی بیان کرد: در فضای پژوهشی توسعه خوبی در فضای بین المللی داشتیم به عنوان مثال می‌توان به جامعه المصطفی با انتشار بیش از هزار و ۷۰۰ عنوان کتاب به ۲۵ زبان دنیا، مجمع جهانی اهل بیت با هزار و ۸۰۰ کتاب به ۵۸ زبان زنده، سازمان فرهنگ ارتباطات با هزار و ۱۰۰ کتاب به ۴۳ زبان  مختلف اشاره کرد.


وجود بیش از ۳ هزار طلبه زبان دان

وی مطرح کرد: امروز تشکل عظیمی از طلاب حوزه علمیه درست شده و بیش از ۳ هزار طلبه زبان دان ایرانی داریم که همه این‌ها در مأموریت‌های مختلف مشغول هستند و از عمده‌ترین فعالیت آن‌ها اداره شبکه‌های برون مرزی دینی است.

حجت الاسلام قنبری بیان کرد: کرسی‌های اسلام شناسی و شیعه شناسی در حوزه دایر شده و کارگاه‌های دانش افزایی آموزش دین اسلام و دوره‌های کوتاه مدت از جلوه‌های حضور حوزویان در خارج از کشور است.

وی تصریح کرد: حضور رسانه‌ای طلاب در فضای خارج از کشور و شبکه‌های ماهواره‌ای برون مرزی و نیز رسانه‌های مکتوب، ارائه خدمات محتوایی به نهادهای دیگر و حضور در فضای مجازی از دیگر فعالیت‌های جامعه المصطفی است.

معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعه المصطفی گفت: اگر دشمن از ابزار فضای مجازی برای ورود به عرصه‌های گفتمانی اسلامی انقلابی استفاده می‌کند ما نیز از این طریق می‌توانیم خود را معرفی نماییم.

وی افزود: ما معتقدیم اگر این کلام نورانی اهل بیت(ع) تبلیغ شود به گوش جهانیان برسد قطعا مورد اقبال قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfmxde.w6dmmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما