يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 7313

2500 مبلغ در طرح هجرت تابستانی اعزام می شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام 2 هزار و 500 مبلغ در طرح هجرت تابستانی خبر داد.
2500 مبلغ در طرح هجرت تابستانی اعزام می شوند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،اظهار داشت: با توجه به ایام تعطیلات تابستان و اوقات فراغت جوانان و کودکان و ضرورت غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جدید طرح هجرت تابستانی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تهاجم فرهنگی نوجوانان و جوانان را نشانه رفته، بنابراین ضرورت دارد درباره این مباحث اقدامات فرهنگی درخور شان جوانان انجام شود.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه طرح هجرت تابستانی به همت دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری نهادها و سازمان‌های فرهنگی و تبلیغی راه‌اندازی شده است، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، مبلغان توانمند و متخصص در امر کلاس‌داری و ارتباط با جوانان را برای طرح هجرت تابستان گزینش، ساماندهی، اعزام و پشتیبانی می‌کند.

وی از اعزام ۲ هزار و ۵۰۰ مبلغ در طرح هجرت تابستانی خبر داد و افزود: این مبلغان از دهم تیر تا دهم شهریور در مناطق تبلیغی حضور پیدا کرده و به اجرای برنامه‌های تبلیغی می‌پردازند.

موسوی با اشاره به اینکه ثبت‌نام مبلغان از دوم خرداد ماه آغاز شده است، گفت: نشست‌های توجیهی برای مبلغان هر استان به تفکیک از ۲۰ خرداد آغاز شد و همایش عمومی علمی کاربردی تبلیغ ویژه مبلغان طرح هجرت چهارم تیر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عملکرد مبلغان مورد ارزیابی و ارزشیابی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: یک نفر از مبلغان توانمندتر و فعال‌تر به عنوان رابط و ارزیاب انتخاب می‌شود تا عملکرد مبلغان را در ایام تابستان ارزشیابی، کنترل و نظارت کند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: مبلغان علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی سنتی از قبیل برپایی مراسم نماز جماعت، دعا، نیایش، سخنرانی و مراسم‌های مذهبی دیگر و مجالس و جشن‌ها و اعیاد روزانه، کلاس‌هایی برای دانش‌آموزان ابتدایی، راهنمایی و متوسطه بر اساس متون و محتواهای ره توشه راهیان نور برگزار می‌کنند.

موسوی برگزاری اردوی درون و برون شهری، تبلیغ چهره به چهره، ارائه مشاوره مذهبی، ارتباط با خانواده‌های شهدا و ایثارگر و عیادت از بیماران را از جمله برنامه‌های طرح هجرت تابستانی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان از ۳۱ خرداد می‌توانند با مراجعه به سامانه سمتا و واحدهای اعزام مبلغ احکام اعزام خود را دریافت کرده و از دهم تیرماه برنامه‌های تبلیغی خود را در مناطق مختلف کشور اجرا کنند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: اعزام ماه رمضان به صورت مجزا انجام شده و مبلغان برای ثبت‌نام می‌توانند از ۱۸ تیر در سامانه سمتا ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.ydeiw6dmmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما