پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب : 73234
منبع : خبرگزاری مهر
در یک نشست علمی مطرح شد؛

مسائل فقهی مربوط به عفاف به صورت منسجم جمع‌آوری شوند

قم نيوز : استادیار گروه جامعه شناسی پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بر ضرورت جمع آوری مسائل فقهی مربوط به عفاف و حجاب به صورت منسجم تأکید کرد.
مسائل فقهی مربوط به عفاف به صورت منسجم جمع‌آوری شوند
مسائل فقهی مربوط به عفاف به صورت منسجم جمع‌آوری شوند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسین بستان در نشست علمی کرسی ترویجی فقه عفاف، حلقه مفقوده در تبویب فقه که عصر چهارشنبه به همت نمایندگی قم بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه موضوع عفاف در موضوعات مختلفی از اسلام مطرح شده است، افزود: موضوع عفاف در منابع اسلام به صورت منسجم جمع آوری نشده است که نیازمند تلاش محققان برای گردآوری و عرضه به صورت منسجم است.

وی با بیان اینکه بحث پیرامون خانواده در اسلام با توجه به کارکردهای حیاتی خانواده و با عنایت به غنای آموزه‌های اسلام در این زمینه، به خودی خود دارای اهمیت است، افزود: تهدیدها و آسیب‌هایی که در دهه‌های اخیر نهاد خانواده را به طور جدی به چالش کشیده و پیامدهای منفی شدیدی برای آن به بار آورده است، باید مورد توجه قرار گیرد.

نگارنده کتاب «خانواده در اسلام» بیان کرد: نادیده گرفتن یا انکار تفاوت‌های طبیعی زن و مرد و در نتیجه مقابله با هرگونه تمایز جنسیتی بین زن و مرد در زمینه حقوق و مسئولیت‌ها و کوشش در جهت حذف این تمایزها، غلبه رویکرد حقوقی به حل مسائل و مشکلات خانواده و کمرنگ شدن رویکرد اخلاق محور و همچنین روند رو به رشد رفع محدودیت‌های ارتباط بین مردان و زنان در محیط‌های عمومی و گسترش روابط آزاد جنسی، از بارزترین این تهدیدها و آسیب‌ها است.

حجت الاسلام بستان با بیان اینکه نظریه‌های ضد خانواده معمولا از پشتوانه به ظاهر علمی برخوردار است، افزود: این نظریه‌ها با بهره‌گیری از اهرم‌های سیاسی و حقوقی، از جمله معاهدات بین المللی الزام آور، مسیر گسترش خود به همه جوامع را هموار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مسائل فقهی در خصوص عفاف باید منسجم باشد، افزود: ازدواج و اخلاق جنسی عوامل مؤثر بر عفاف است که هر کدام نقش خود را ایفا می‌کند و نخبگان حوزه باید نسبت به جمع آوری آن تلاش کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci5ray.t1app2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما