پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 73243
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
دبیر اندیشکده فقه و حقوق سند الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت: 

همه قوانین باید از سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت الگو بگیرند 

قم نيوز : فرق سند پایه الگوی اسلامی با سند دیگر کشورها این است که سند آنها برگرفته از غرب است، ولی سند پایه الگوی اسلامی ایرانی دارای هویت اسلامی و ایرانی است.
همه قوانین باید از سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت الگو بگیرند 
همه قوانین باید از سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت الگو بگیرند 
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید علیرضا حسینی در نشستی که با موضوع «ارتقاء سند پایه الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت» در مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(ع) قم برگزار شد، گفت: سند پایه الگوی امسال از سوی رهبر معظم انقلاب رونمایی شد و از همه مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی خواستند این سند را ببینند و نظرات خود را  ارائه دهند.

دبیر اندیشکده فقه و حقوق سند الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت عنوان کرد: در سال 84 به رهبر معظم انقلاب، پیشنهادی داده شد که کشور دارای سند چشم انداز نیست و بعد رهبر انقلاب سند 20 ساله تحت عنوان افق، رونمایی کردند.

وی با اشاره به معنای افق اظهار داشت: منظور از افق یعنی برنامه های کشور در 20 ساله چه خواهد بود؟ کشور برای پیشرفت نیازمند به افقی است و برای این کار افق 20 ساله ای با حضور اندیشمندان برای پیشرفت انقلاب طراحی  شده است.

این پژوهشگر گفت: اما بعد از ارائه سند، شاهد این بودیم این سند نتوانست همه مسائل را در نظر بگیرد و به نوعی ناقص بود.

حجت الاسلام حسینی گفت: در سال های بعد نشست های  مختلف مانند عدالت و زن و جامعه اسلامی برگزار شد و در نهایت قرار شد مرکزی تشکیل شود تا همه اندیشه های نخبگان را تحت عنوان سند، جمع آوری کند.این سند نهایتا از سال 90 کلید خورد و بعد از 7 سال و با تولید فکر 7 هزار اندیشمند این سند  از سوی رهبر انقلاب رونمایی شد.

این پژوهشگر افزود: از خصوصیات این سند، الگو است نه قانون، چون همه قوانین از آن سند باید الگو بگیرند.

دبیر اندیشکده فقه و حقوق سند الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت اظهار داشت: از دیگر خصوصیات سند، پیشرفت است نه توسعه. در سند دیگرکشورها سخن از توسعه است که بیشتر جنبه مادی گرایانه را مطرح کردند، ولی در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، هدف رسیدن به جنبه های معنویت و مبانی دینی است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که  سند دارای چند مؤلفه تحت عنوان علم، فکر، معنویت و زندگی است،  عنوان کرد: از دیگر فرق سند پایه الگوی اسلامی با سند دیگر کشورها، این است که سند آنها برگرفته از غرب است، ولی سند پایه الگوی اسلامی ایرانی دارای هویت  اسلامی و ایرانی است و همین باعث تمایز عمده آن شده است.

این پژوهشگر افزود: درسند پایه همه تلاش رهبر انقلاب این بوده که موضوع تمدن و ایرانی بودن و اسلامیت در آن لحاظ شود، لازم است این سند پایه مورد مطالعه و بررسی دقیق حوزویان قرار بگیرد تا بهتر بتوان در مورد آن تصمیم گیری شود.

حجت الاسلام  حسینی گفت: این الگو دارای 13 دانشکده مانند مبانی، کلام، حقوق، فقه، آمایش، معنویت،فرهنگ، خانواده، علم، دفاع و امنیت ملی، سیاست و... است.

انتهای پیام/110
https://qomnews.ir/vdcipray.t1ap52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما