دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 73393
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون حفاظت محیط زیست:

50 درصد باطری های اسیدی کشور در قم تخلیه می شود

قم نيوز : معاون فنی سازمان حفاظت محیط زیست قم با تاکید بر جدی بودن معضل آلایندگی های زیست محیطی ناشی از باطری های اسیدی در این استان گفت: 50 درصد باطری های اسیدی کشور در قم تخلیه می شود.
50 درصد باطری های اسیدی کشور در قم تخلیه می شود
50 درصد باطری های اسیدی کشور در قم تخلیه می شود
به گزارش قم نیوز سید احمد شفیعی در چهل و دومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در شهرک صنعتی شکوهیه اظهار داشت: واحدهای آلاینده زیادی در این شهرک و سایر شهرک های صنعتی قم وجود داشت که با همکاری اداره کل منابع طبیعی، دادگستری و شورای تامین استان اصلاح شدند،

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی آلاینده ای که به استان وارد شدند، تحت نظارت بوده و استاندارد را ارتقا دادند ولی همچنان در زمینه آلایندگی واحدها مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نیمی از باطری های اسیدی وارداتی کشور در قم تخلیه شده و به صورت سرب صادر می شوند، گفت: تولید سرب ارزش افزوده قابل توجهی برای استان ندارد، و با هیچ یک از معاهده های زیست محیطی جهانی نیز سازگار نیست.

شفیعی شیب نمودار صادرات سرب در قم را مثبت دانست، واضافه کرد: صادرات سرب استان در سال 86 رتبه نوزدهم کشور را داشته ولی در سال 96 برغم همه اقدامات پیشگیرانه و ممنوعیت ها به رتبه نخست رسیده است.

معاون محیط زیست قم در عین حال تصریح کرد: به غیر از معدود واحد صنعتی که نیازمند مدیریت است، ضریب مثبت و قابل توجهی در رابطه با صنایع آلاینده استان وجود ندارد.


** واحدهای آلاینده شکوهیه سلامت شهر قم را تهدید می کند

رئیس اتحادیه صادر کنندگان قم نیز در این جلسه گفت: موضوع آلایندگی های این شهرک جدی است و هر کس بین ساعت 8 تا 11 صبح از مقابل آن عبور نماید، به خوبی این مشکل را احساس می کند.

حسن آقاجانی خاطر نشان کرد: اگر مساله کنترل و مدیریت نشود طی سال های آینده شاهد نفوذ گسترده آلایندگی ها از این شهرک به طرف شهر قم و در نتیجه به مخاطره افتادن سلامت شهروندان خواهیم بود.

آقاجانی تصریح کرد: در حال حاضر به همت تشکل های مردم نهاد یک گروه سبز برای پیگیری مشکل های واحدهای آلاینده شکوهیه تشکیل شده که نیازمند حمایت های دولتی می باشد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم در کیلومتر12 جاده قدیم قم - تهران واقع شده و 72 درصد سرمایه گذاری صنعتی استان با اعتباری بیش از 23 هزار و 476 میلیارد ریال در این شهرک است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcexx8f.jh8xoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما