يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 73880
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی:

برنامه ریزی آکادمیک برای معرفی انقلاب انجام شود

قم نيوز : رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی گفت: برنامه ریزی آکادمیک، فراگیر و عقلانی باید برای معرفی جامع و کامل انقلاب صورت گیرد.
برنامه ریزی آکادمیک برای معرفی انقلاب انجام شود
برنامه ریزی آکادمیک برای معرفی انقلاب انجام شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب افزود: امیدواریم که در روزهای آتی نسبت به چهلمین سالگرد انقلاب حساسیت ها بیشتر شود و مناسبت های فکری و مناسب با سالگرد پیروزی انقلاب برنامه ریزی شود. 

وی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را، سال بلوغ و رشد انقلاب دانست و ابراز امیدواری کرد که بیش از پیش در راستای معرفی انقلاب تلاش شود.
نواب به برگزاری کارگاه «آشنایی با ایران امروز» که درماه جاری در قم ترتیب می یابد ،اشاره کرد و گفت: هزینه بلیت بر عهده شرکت کنندگان است و با کمترین هزینه، بهترین برنامه را برای استادان دانشگاه های جهان تدارک دیده ایم. 

کارگاه بین المللی، فرهنگی و علمی «آشنایی با ایران امروز» با شرکت 41 تَن از استادان علوم انسانی دانشگاه های خارجی از 21 کشور در شهرهای تهران، قم، اصفهان و مشهد از هفتم تا هفدهم بهمن ماه جاری توسط دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می شود. 

وی تصریح کرد: در برگزاری این کارگاه در شهرهای مختلف کشور در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تلاش می کنیم؛ ایران را در همه ابعاد، از جمله دستاوردهای انقلاب در بخش های گوناگون به شرکت کنندگان معرفی نماییم. 

وی به حضور بیش از 400 هیات خارجی در سال های اخیر در دانشگاه ادیان و مذاهب اشاره و بیان کرد: این هیات ها هنگامی که در ایران حضور می یابند، نگاهشان به ایران تغییر می کند.

نواب تاکید کرد: به قدری سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی در خارج از کشور شدید است که بسیاری از این افراد پس از حضور در ایران دیدگاهشان نسبت به کشور ما تغییر می کند، چراکه فکر می کردند در ایران هیچ امکاناتی وجود ندارد.

وی در ادامه از برگزاری هشتمین دوره شیعه شناسی در اسفندماه سال جاری در دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد و گفت: این دوره آموزشی برای استادان برجسته دانشگاه های جهان با هزینه خودشان ترتیب می یابد. 

وی افزود: ما در حد بضاعت خود این کار را شروع کرده ایم و اگر همین کار را همه دستگاه ها انجام دهند، فرهنگ هزینه کردن در کشور ما تغییر می یابد. 
دانشگاه ادیان و مذاهب؛ نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت ‌‌و‌گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، برای همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه‌ اسلام بر اساس آموزه‌ های اهل‌ بیت(ع) به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می کند. 

این مرکز علمی دارای سه هزار دانشجو در مقاطع گوناگون تحصیلات تکمیلی، 60 عضو هیات علمی و 200 استاد همکار در هفت دانشکده ادیان، مذاهب، شیعه شناسی، فلسفه، فرهنگ و زبان ملل، عرفان و مطالعات زنان است که در منطقه پردیسان شهر قم قرار دارد. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfxcde.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما