يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : 73888
منبع : خبرگزاری فارس
معاون ارتباطات و بین ‌الملل جامعه ‌المصطفی مطرح کرد

برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب در 40 نقطه جهان

قم نيوز : معاون ارتباطات و بین ‌الملل جامعه ‌المصطفی گفت: این نهاد در 40 نقطه از جهان مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کند.
برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب در 40 نقطه جهان
برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب در 40 نقطه جهان
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محسن قنبری ظهر امروز در مراسم رونمایی از آثار پژوهشکده بین المللی المصطفی با موضوع انقلاب اسلامی با اشاره به اهداف جامعه المصطفی اظهار کرد: این نهاد به دنبال گفتمان سازی اسلام ناب در جهان است و از شیوه‌های مختلفی همچون آموزش‌های بلندمدت، فرصت مطالعاتی و گفت‌وگوهای میان فرهنگی در این راستا استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی در حوزه‌هایی همچون فقه و اصول، علوم انسانی اسلامی و قرآن و حدیث فعالیت‌های آموزشی دارد.

معاون ارتباطات و بین ‌الملل جامعه ‌المصطفی افزود: تبدیل زبان فارسی به زبان علمی جهان از خواسته‌های مقام معظم رهبری است، در جامعه المصطفی در این راستا حداقل به 300 هزار نفر غیرایرانی، زبان فارسی آموزش داده شده، کمتر نهادی در کشور چنین توفیقی در زمینه ترویج زبان فارسی به دست آورده است.

قنبری تبدیل شدن به مرجعیت علمی در دنیا را از اهداف جامعه المصطفی دانست و تصریح کرد: این نهاد این هدف را در سراسر جهان دنبال می‌کند، جامعه المصطفی در این راستا در پنج اتحادیه دانشگاهی در جهان از جمله اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام و اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه عضویت دارد.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی در 40 نقطه از جهان مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کند، همچنین مجتمع آموزش عالی علوم انسانی یک کنفرانس علمی را در خصوص انقلاب اسلامی برگزار خواهد کرد و این مرکز فراخوان دریافت مقاله در این خصوص را به 6 زبان داده است.

معاون ارتباطات و بین ‌الملل جامعه ‌المصطفی خاطرنشان کرد: درس‌هایی در خصوص مباحث انقلاب اسلامی و اندیشه‌های مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) در سرفصل‌های آموزشی برای طلاب جامعه المصطفی گنجانده شده است، همچنین به دنبال طراحی رشته‌هایی در خصوص انقلاب اسلامی در جامعه المصطفی هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjj05.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما