چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : 73984
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

گسترش آموزش عالی در سطح بین المللی پیگیری شود

قم نيوز : مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نیاز به دانشگاه‌هایی است که نخبه پروری داشته و آموزش عالی در سطح بین‌المللی اجرا کنند.
گسترش آموزش عالی در سطح بین المللی پیگیری شود
گسترش آموزش عالی در سطح بین المللی پیگیری شود
به گزارش قم نیوز ابوالقاسم دولتی سه شنبه شب در حاشیه بازدید از دانشگاه قرآن و حدیث و دیدار با رئیس و مسؤولان ارشد دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه از مراکز غیرانتفاعی پرکار، با کیفیت و قدیمی است که در حوزه علوم اسلامی فعالیت دارد و در این بازدید نیز با فعالیت‌های آموزشی و پژوهشگاه قرآن و حدیث آشنا شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه معارف اسلامی در حوزه دانشگاه‌های کشور فعالیت‌های با کیفیت و خوبی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ارزیابی از فعالیت‌های دانشگاه‌ها گفت: کیفیت مؤسسات و دانشگاه‌های کشور برای وزارت علوم مهم است بنابراین تلاش می‌شود تا کیفیت مؤسسات افزایش پیدا کند. مسئله اصلی در این زمینه مأموریت‌گرایی و کار تخصصی و حرفه‌ای است که پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه قرآن و حدیث در حوزه معارف اسلامی از دانشگاه‌های خوب کشور است و توفیقات خوبی در حوزه چاپ و نشر، متون رشته‌های مورد نیاز، برنامه‌ریزی و ایجاد برنامه درسی برای بسیاری از گروه‌های معارف اسلامی و اجرای رشته‌ها داشته است.

دولتی با اشاره به موفقیت دانشگاه قرآن و حدیث گفت: این دانشگاه در بین حوزه‌های آموزشی موفق بوده و توسعه خوبی در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا داشته است و در رشته‌های مربوط به معارف اسلامی فعالیت تخصصی و حرفه‌ای دارد.

 وی عنوان کرد: موفقیت فارغ التحصیلان دانشگاه نشان می‌دهد که فعالیت دانشگاه در حوزه علوم اسلامی مناسب بوده و کار مناسب و توسعه خوبی داشته است.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: جلسات بازدید و آشنایی با فعالیت‌ها انجام شد ولی به مؤسسات آموزش عالی توصیه می‌شود کار حرفه‌ای و تخصصی انجام دهند و به صورت کیفی کار را پیش ببرند.

وی عنوان کرد: نیاز به دانشگاه‌هایی است که نخبه‌پروری داشته و آموزش عالی را در سطح بین‌المللی اجرا کنند. اکنون مؤسسات غیر انتفاعی وجود دارد که سطح و کیفیت آموزشی آنها مناسب است و دانشگاه قرآن و حدیث نیز در زمینه تخصصی چنین جایگاهی دارد.

دولتی با اشاره به طرح توسعه رشته‌های تخصصی در دانشگاه گفت: عمده رشته‌ها به صورت تخصصی ایجاد شده و در زمینه توسعه فعالیت‌های بین المللی باید دانشگاه‌های تخصصی و با کیفیت بتوانند با دانشگاه‌های کشورهای عربی و اسلامی روابط خوبی داشته باشند تا رشته‌ها و مباحث تخصصی را به اشتراک بگذارند.

دولتی در این بازدید با آیت‌الله ری شهری، رئیس دانشگاه قرآن و حدیث و دیگر مسؤولان این دانشگاه نیز طی نشستی به تبادل نظر پرداخت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcayon0.49nea15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما